بی‌نظمی در توزیع اقلام ضروری به زلزله‌زدگان

نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل نحوه توزیع اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان است، گفت: مشکل در تامین اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان همچون پتو، دارو، غذا و چادر وجود ندارد، مشکل فعلی در نحوه توزیع اقلام به نیازمندان و زلزله‌زدگان است که متاسفانه بی‌نظمی ایجاد کرده است.

بی‌نظمی در توزیع اقلام ضروری به زلزله‌زدگان
کد خبر: 145672
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ ۰۰:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در توضیح آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب و اسلام‌آباد غرب، گفت: زلزله در گیلان غرب، قصر شیرین و دالاهو و اسلام‌آباد غرب رخ داده اما عمق فاجعه در سر پل ذهاب و روستاهای اطراف است.
وی با اشاره به حضور هیاتی از کمیسیون بهداشت و وزارت بهداشت به مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب، گفت: مسئولان محلی و استان‌های مختلف از لحاظ بهداشتی و درمانی سنگ تمام گذاشتند، کمک‌های امدادی رسیده است. اکنون شرایط از مرحله بحران عبور کرده و اوج بحران گذشته و وارد مرحله توزیع اقلام ضروری شده‌ایم که متاسفانه در این باره ضعف وجود دارد.

فلاحت‌پیشه توضیح داد: در تامین اقلام ضروری همچون چادر، غذا، آب و دارو مشکلی وجود ندارد بلکه مشکل در توزیع این اقلام است که بی‌نظمی ایجاد کرده به طوری که به دلیل بسیج همگانی برای امدادرسانی و آواربرداری اقلام مورد نیاز به تمامی نیازمندان و زلزله‌زدگان نرسید، این بی‌نظمی باعث شد که مردم خود وارد توزیع اقلام شوند به همین دلیل برخی نتوانستند اقلام امدادی را دریافت کنند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو ادامه داد: در حال حاضر نیروهای نظامی و انتظامی کار توزیع اقلام امدادی را در دست گرفتند که امیدواریم این روند با نظم انجام شود و مشکلی در توزیع وجود نداشته باشد.

وی درباره اسکان موقت زلزله‌زدگان، گفت: هنوز مناطق زلزله‌زده با پس لرزه‌های شدیدی روبروست که برخی از این پس‌لرزه‌ها امکان وارد شدن جراحات را به مردم دارد به همین دلیل اردوگاه‌هایی در مناطق مختلف شهر در نظر گرفته شده تا مردم در آن اسکان یابند البته برخی خواستار چادرهایی برای استقرار مقابل منازل‌شان هستند که باز هم چادر مورد نیاز آنها تامین شده و از این به بعد لازم است که بیشتر مردم همکاری کنند.

فلاحت‌پیشه در مورد درمان مجروحان زلزله‌زده نیز گفت:‌ با توجه به خراب شدن بخشی از بیمارستان اسلام‌آباد غرب، بیمارستان صحرایی مستقر شده و کار درمان مجروحان در حال انجام است. اکنون اوضاع از حالت بحران گذشته و مسئولان در تلاشند تا آب و برق تمامی مناطق زلزله‌زده وصل شود، حتی در برخی از مناطق مجددا نانوایی‌ها مشغول به کار شدند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو درباره آسیب‌های وارد شده به مسکن مهر سرپل ذهاب، گفت: بیشترین فوتی‌ها مربوط به مسکن مهر نبوده، مسکن مهر آسیب دیده اما بیشتر کشته شده‌های زلزله از روستاها هستند.

وی درباره تخریب بیمارستان اسلام‌آباد غرب در پی زلزله، گفت: بیمارستان 126 تختخوابی اسلام‌آباد غرب چند ماه گذشته آن هم با تجهیزات جدید افتتاح شد که در پی زلزله بخش عمده آن تخریب شد. آن هم در شرایطی که مجروحان زلزله از مناطق مختلف به غرب استان کرمانشاه یعنی بیمارستان اسلام‌آباد غرب آورده شده بودند.

فلاحت‌پیشه اضافه کرد: در حالیکه پرستاران و پزشکان مشغول درمان بیماران اعزام شده به این بیمارستان بودند زلزله باعث تخریب این بیمارستان شد، این همان عمق فاجعه است که پزشکان و پرستاران به جای درمان مجبور شدند که مجروحان را سریعا از بیمارستان خارج کنند و حتی تخت‌های بیمارستانی را در حیاط مستقر کرده و بدون تجهیزات به درمان بیماران پرداختند البته این بیماران بلافاصله به سایر بیمارستان‌ها منتقل شدند.

وی گفت: قطعا اگر بیمارستان اسلام‌آباد غرب تخریب نمی‌شد آمار مجروحان افزایش پیدا نمی‌کرد چون همین موضوع باعث کند شدن روند درمان مجروحان شد. این خود عاملی است که اکنون مدعی‌العموم به موضوع دلیل تخریب شدن این بیمارستان تازه تاسیس وارد شده است آن هم در شرایطی که بیمارستان دیگری با قدمت 30 ساله تنها آسیب جزئی دیده است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو با قدردانی از نیروهای ارتش، بسیج و سپاه برای کمک به زلزله‌زدگان، گفت: هر شهر را به چهار قسمت تقسیم می‌کردند تا مردم را از زیر آوار در بیاورند همین اقدام سریع باعث شد که تلفات بیش از این نشود.

فلاحت‌پیشه همچنین حضور رییس‌جمهور در مناطق زلزله‌زده را دلگرمی دانست و از آن قدردانی و ابراز امیدواری کرد که قول‌های داده شده عملیاتی شود.


منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها