کد خبر: 145790
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

از ادامه همدردی اهالی هنر با زلزله‌زدگان تا کتاب و کتابخوانی

ادامه همدردی هنرمندان با زلزله‌زدگان غرب کشور، دو کنسرت و برگزاری حراج خیریه در گالری مژده برای کمک به زلزله‌زدگان و گفت‌وگو با علی خدایی به بهانه بیست‌وپنجمین دوره هفته کتاب مهم‌ترین اخبار حوزه فرهنگ و هنر در روز چهارشنبه بودند.

از ادامه همدردی اهالی هنر با زلزله‌زدگان تا کتاب و کتابخوانی
کد خبر: 145790
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| با گذشت سه روز از زلزله غرب کشور همچنان صحبت درباره این حادثه تلخ و واکنش‌ها به وضعیت زلزله‌زدگان ادامه دارد. همدردی هنرمندان با زلزله‌زدگان امروز هم ادامه داشت و نوید محمدزاده که برای بازی در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» به عنوان بهترین بازیگر جشنواره بین‌المللی فیلم «براتسیلاوا» شده بود در پیامی به این جشنواره، جایزه‌اش را به بازماندگان زلزله کرمانشاه تقدیم کرد.
اما در ادامه اختصاص بخشی از عواید برنامه‌های مختلف هنری برای کمک به زلزله‌زدگان امروز اعلام شد که گروه کامکارها کنسرت مشترکی را با شهرام ناظری به همین منظور در آینده نزدیک برگزار خواهد کرد. این خبری بود که هانا کامکار داد تا در ادامه زمان این کنسرت هم مشخص شود. کنسرت مشترک گروه کامکارها و شهرام ناظری 20:30 روز دوشنبه 29 آبان‌ماه در تالار وزارت کشور روی صحنه خواهد رفت تا عواید حاصل از بلیت‌فروشی این کنسرت به زلزله‌زدگان غرب کشور تقدیم شود. کنسرت رامبد صدیف هم یکی دیگر از برنامه‌هایی است که قرار است با همین هدف در تالار وحدت روی صحنه برود و هنوز روز و زمان آن قطعی نشده است.
در بخش تجسمی هم گالری مژده با انتشار فراخوانی اعلام کرد تصمیم دارد حراج خیریه‌ای را با هدف کمک به زلزله‌زدگان برگزار کند. این حراج از روز جمعه 26 آبان‌ماه در گالری مژده آغاز می‌شود. به گفته مدیر این گالری همه آثار، حتی آثار بزرگان حاضر در این حراج، نصف قیمت واقعی‌شان در طول سه روز ارائه خواهند شد تا این آثار در آخرین روز به بالاترین پیشنهاد فروخته شوند.

بیست‌وپنجمین دوره هفته کتاب بهانه‌ای شد تا در گفت‌وگویی با علی خدایی، نویسنده، از کتاب و کتابخوانی صحبت کنیم. علی خدایی از طرح‌هایی که برای فروش کتاب با تخفیف در طول این سال‌ها برگزار می‌شود استقبال می‌کند. از نظر او این برنامه‌ها برای تشویق مخاطبان به خرید کتاب موفق عمل کرده‌اند و حالا باید برای تشویق مردم به کتابخوانی برنامه‌ریزی کرد. این نویسنده در این گفت‌وگو به نقش رادیو و تلویزیون هم در تولید برنامه‌هایی درباره کتاب اشاره می‌کند و آن را مهم می‌داند.

انتشار کتاب «عشق‌های زودگذر ماندگار» نوشته آندری سرگیویچ مکین با ترجمه اسدالله امرایی در نشر چشمه، اعلام آخرین مهلت ارسال آثار جایزه باربد در سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر و آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در طرح «پاییزه کتاب» هم دیگر اخبار حوزه فرهنگ و هنر در روز چهارشنبه بودند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها