کد خبر: 145860
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

از حراج آثار هنری به نفع زلزله‌زدگان تا افتتاحیه چند نمایشگاه نقاشی

گالری‌های تهران این هفته با 12 افتتاحیه و 23 فرصت گالری‌گردی میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی هستند.

از حراج آثار هنری به نفع زلزله‌زدگان تا افتتاحیه چند نمایشگاه نقاشی
کد خبر: 145860
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| تعطیلات پایان هفته و همزمانی با رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) باعث شده تا برخی از گالری‌های تهران میزبان نمایشگاه جدیدی نباشند. دیگر گالری‌های تهران هم در آخرین هفته آبان‌ماه میزبان 12 نمایشگاه جدید خواهند بود. اما وقوع زلزله در غرب کشور باعث شد تا برخی گالری‌ها هم نمایشگاه‌هایی را برای کمک به بازماندگان این زلزله تدارک ببینند.

گالری آ: نمایشگاه گروهی با عنوان «خاموشی» از 26 آبان در گالی آ برپا می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از باران احمدی‌راد، پگاه رجامند، هما عبداللهی، بهناز فاطمى، گلاره گودرزی و بهناز نعمتی به نمایش درمی‌آید. نمایشگاه خاموشی تا 5 آذرماه در گالری آ به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، کوچه اردشیر ارشد، شماره 7 دایر است.

گالری ایده پارسی: نمایشگاه گروهی نقاشی‌خط «لعل خاموش چهارم» به همراه رونمایی از کتاب لعل خاموش در این گالری از روز جمعه افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه ۱۵ اثر نقاشی‌خط از مریم استادی‌مقدم، حسین احصایی، حمید امینی‌فر، بهاره بیات، حسین بهرامی، الهام جهانفرد، امیرحسین جباری، بهار رضانیا، علی زندی شفق، حسین شیرازی و وحید شیخ‌حسنی به نمایش گذاشته می‌شود که بخشی از عواید فروش آثار آن به زلزله‌زدگان کرمانشاه اختصاص می‌یاید. این نمایشگاه روز جمعه ۲۶ آبان ساعت ۱۶ افتتاح می‌شود و تا روز یکم آذر پذیرای علاقمندان خواهد بود. گالری ایده پارسی در خیابان شریعتی، خیابان دولت، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه اله‌وردی آذر، شماره ۲۸ واقع است.

گالری سایه: نمایشگاه نقاشی جواد وطن‌دوست با عنوان «دگردیسی» از 26 آبان تا یکم آذرماه به نشانی نیاوران، خیابان جمشیدیه (فیضیه) ، خیابان امیدوار، کوچه آقاخانی، شماره 3 برگزار می‌شود.

گالری سیمرغ: نقاشی‌های نیره فکرآزاد با عنوان «رنگ و زندگی» در این گالری تا یکم آذرماه به نشانی بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا، نبش کوچه سیمرغ، ساختمان کیانا، واحد سوم برگزار می‌شود.

گالری دنا: نمایشگاهی از آثار هنرمندان با عنوان «یک چادر، یک اثر» به همت مجله آنگاه و گالری دنا برای کمک به نیاز سرپناه هموطنان زلزله‌زده استان کرمانشاه 26 تا 28 آبان‌ماه برپا می‌شود. علاقمندان می‌توانند با خرید یک چادر و تحویل به گالری و یا پرداخت هزینه خرید آن یک اثر از هنرمندان را تهیه و سرپناهی را به زلزله‌زده‌های کرمانشاه هدیه کنند. گالری دنا در میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، شماره 4، واحد 2 واقع است.

گالری طراحان آزاد: نمایشگاه نقاشی علی شایسته با عنوان «نوروزگار» از روز جمعه در این گالری افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا یکم آذرماه در گالری طراحان آزاد در میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، جنب بانک پاسارگاد، شماره 5 دایر است.

گالری فردا: آثار نقاشی‌خط پیروز پاینده از 26 آبان‌ماه تا 2 آذرماه در گالری فردا واقع در خیابان کریم‌خان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، شماره 2 واحد 2 برگزار می‌شود.

گالری کاوه: زیورآلات پگاه نوین و متین خوشه‌چین از 26 آبان تا یکم آذرماه در این گالری به نمایش در می‌آید. گالری کاوه در خیابان ظفر، انتهای فرید افشار، خیابان دولتشاه غربی، خیابان پروین، کوچه تایباد، شماره 26 قرار دارد.

گالری گلستان: نمایشگاه نقاشی میترا ابراهیمی با عنوان «سیب‌های خط‌خورده» از روز جمعه، 26 آبان افتتاح می‌شود و تا یکم آذرماه در گالری گلستان به آدرس دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ ادامه دارد.

گالری مژده: حراج خیریه سه روزه با عنوان «تنها نیستیم» برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه از 26 تا 28 آبان‌ماه در این گالری به نشانی میدان هروی، خیابان موسوی، روبروی شمشاد، ساختمان هدیش برگزار می‌شود.

گالری نقش‌جهان: نمایشگاه نقاشی محمود صنعتی از 26 آبان تا 8 آذرماه در این گالری به نشانی نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی۲، شماره ۹ برگزار می‌شود.

گالری والی: «دوپامین» عنوان نمایشگاه نقاشی مژده اتراک است که 26 آبان ماه در گالری والی برپا می‌شود. این نمایشگاه تا 10 آذرماه در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 722 ادامه دارد.

ادامه نمایشگاه‌های گذشته

گالری خانه نگار 14: نمایشگاه نقاشی مرضیه فخر تا 7 آذرماه به نشانی خیابان انقلاب، خیابان خارک، پلاک 14 برقرار است.

گالری محسن: نمایشگاه «اپیدمی» با آثاری از سارا عباسیان تا 3 آذرماه در این گالری برپاست. گالری محسن در خیابان ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک 42 قرار دارد.

گالری ویستا: نمایشگاه نقاشی‌های 16 تصویرگر در نخستین سالگرد درگذشت توران میرهادی این روزها در این گالری برپاست. این نمایشگاه که «یادگاری» نام دارد تا 29 آبان‌ماه در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک11 میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری آران: نمایشگاه نقاشی نسیم داوری با عنوان «سر» تا 29 آبان در گالری آران واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، شماره 10 برقرار است.

گالری آریا: نمایشگاه «آثار کوچک استادان بزرگ» تا 30 آبان در گالری آریا به آدرس خیابان ولیعصر ، بالاتر از سه راه دکتر بهشتی، کوی زرین، پلاک 10 برقرار است.

گالری اثر: نمایشگاه آثار علیرضا آدم‌بکان تا 10 آذرماه در گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره 16، روبروی خانه هنرمندان برپاست.

گالری بوم: نمایشگاه پرویز تناولی و آتلیه نیاوران تا 6 بهمن در گالری بوم برپا شده است. در این نمایشگاه آثاری از پرویز تناولی به همراه چهار شاگرد او مونا پاد، رامین جمشیدى، هوراد گرجى و علیرضا معصومى به نمایش در آمده است. نشانی گالرى بوم خیابان ولی عصر، خیابان ارمغان غربی، شماره 11 است.

گالری دلگشا: نمایشگاه «دِردِر» با آثاری از امید معصومی تا 7 آذر در گالری دلگشا واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، شماره 30 میزبان هنر دوستان است.

موزه امام علی(ع): یکصد کتیبه عاشورایی و بیست اثر از جدیدترین آثار خوشنویسی علی شیرازی تا 9 آذرماه در موزه امام علی به نشانی خیابان ولیعصر، روبروی نیایش، بلوار اسفندیار، پلاک 35 به نمایش گذاشته شده است.

گالری هما: نمایشگاه آثار حمید بهرامی تا 30 آبان در این گالری به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، شماره 8، واحد یک برگزار می‌شود.

گالری ماه: نمایشگاه آثار مهرداد ختایی با عنوان «حکم» تا 30 آبان‌ماه در این گالری ادامه دارد. گالری ماه در خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ قرار دارد.

گالری مهر مریم: نمایشگاه آثار مجتبی رستمی با عنوان «فصل سوم» در این گالری در حال برگزاری است. این نمایشگاه تا دوم آذرماه در بلوار قیطریه، نبش کوچه شب‌تاب، شماره 1، واحد 10، طبقه سوم برپاست.

منبع: هنرآنلاین
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها