دیده‌بان حقوق بشر: تجاوز گسترده ارتش میانمار به زنان روهینگیا

یک سازمان بین‌المللی مدافع حقوق بشر، نیروهای دولتی میانمار را به انجام عملیات گسترده تجاوز جنسی به زنان و دختران مسلمان روهینگیا متهم کرد.

دیده‌بان حقوق بشر: تجاوز گسترده ارتش میانمار به زنان روهینگیا
کد خبر: 145861
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| دیده بان حقوق بشر (HRW) صبح امروز (پنج شنبه) در گزارشی تاکید کرد که نیروهای دولتی میانمار در چارچوب عملیات پاکسازی نژادی علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت مرزی راخین در غرب این کشور، در سطح گسترده ای عملیات تجاوز جنسی علیه زنان و دختران انجام دادند.

به گزارش بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، اتهام وارد شده در گزارش دیده بان حقوق بشر که مقر آن در شهر نیویورک آمریکا قرار دارد، گفته های چند روز پیش «پرامیلا پاتن»، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در رابطه با خشونت جنسی در درگیری ها را تایید می کند جایی که در این باره اظهار داشت: دستور، رهبری و ارتکاب خشونت جنسی به وسیله نیروهای مسلح میانمار انجام می شود.

دیده بان حقوق بشر در این باره اعلام کرد که با ۵۲ زن و دختر روهینگیای پناهنده در بنگلادش صحبت کرده و ۲۹ تن از آنها گفتند که به آنها تجاوز شده به گونه ای که به استثنای یک مورد، ۲۸ تن دیگر مورد تجاوز گروهی قرار گرفتند.

«اسکای ویلر»، پژوهشگر حقوق زنان این سازمان بین المللی که گزارش مذکور را تهیه کرده، در بیانیه ای ضمن تاکید بر این که تجاوز یک نشانه روشن و نابودگر از عملیات پاکسازی نژادی ارتش میانمار علیه روهینگیا بوده، آورده است: خشونت های وحشیانه ارتش میانمار به تعداد بی شماری از زنان و دختران اذیت رسانده و آنها را در حالت شوک قرار داده است.

دیده بان حقوق بشر همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست ضمن ممنوعیت صادرات اسلحه به میانمار، فرماندهان ارتش این کشور را نیز به دلیل نقض حقوق بشر از جمله خشونت جنسی تحریم کند.

منبع: شفقنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها