کد خبر: 145941
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

امام جمعه مشهد:تفکیک رهبری سیاسی و مرامی تهدید برای امت اسلام است

امام جمعه مشهد گفت: در اسلام رهبری سیاسی آمیخته با رهبری مرامی است و تفکیک این دو برای جامعه و امت اسلام تهدید و خطر است.

امام جمعه مشهد:تفکیک رهبری سیاسی و مرامی تهدید برای امت اسلام است
کد خبر: 145941
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| احمد علم الهدی در نماز جمعه این هفته مشهد افزود: بر اساس این تفکر انحرافی، رهبری سیاسی اقتصاد، سیاست و امنیت جامعه را اداره می کند و رهبری مرامی مسائل دینی مردم مانند نماز و روزه را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: این انحراف سیاسی که پس از رحلت رسول اکرم به وجود آمد و مظلومیت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت سیدالشهدا را رقم زد، امروز جامعه اسلامی ما را نیز تهدید می کند.

وی ادامه داد: مردم آگاه باشند که اگر رهبری سیاسی از رهبری مرامی تفکیک شود، تمام اقتصاد و هستی آنان سلب شده و در دامن آمریکا و انگلیس ریخته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنانکه در آن زمان معاویه اداره مملکت را بر عهده گرفت و امام حسن (ع) عهده دار مسائلی مانند روزه، نماز و غسل مردم شد که از دل آن مساله کربلا و مظالم بنی عباس و 14 سال زندانی امام موسی کاظم (ع) بیرون آمد.

وی با بیان اینکه بشر منهای وحی، قدرت زندگی ندارد، افزود: مساله وحی تنها آوردن قرآن و دین نیست که بقیه آن به انسان‌ها واگذار شود بلکه مدیریت و رهبری نیز در کنار وحی است، لذا در اسلام رهبری سیاسی آمیخته با رهبری مرامی است.

برخورد با افراد سودجو در فرایند امدادرسانی ضروری است

امام جمعه مشهد در بخشی دیگر از سخنانش با اظهار تاسف از وقوع زلزله اخیر در غرب کشور گفت: از تمامی مردم، نهادها، آستان قدس رضوی، علما و روحانیان در امدادرسانی به زلزله زدگان قدردانی می شود و این کمک ها باید تداوم داشته باشد.

آیت الله علم الهدی افزود: عزیزان ما در مناطق زلزله زده از تمام هستی‌شان، جز یک‌ مشت کلوخ و خاک چیزی باقی نمانده است و در این هوای سرد نیازمند امکاناتی از قبیل پوشاک، پتو، آب‌ معدنی، برنج و روغن هستند که باید این کمک ها به طور مستمر برای آنان ارسال شود.

وی بیان کرد: آستان قدس رضوی از روز اول کاروان قابل‌ توجهی را به مناطق زلزله زده ارسال کرده و بنیاد کرامت آستان قدس رضوی نیز تمام امکاناتی که در موکب‌های سامرا، مهران، کربلا و نجف داشت را به مناطق زلزله‌زده انتقال داد تا با همان کیفیت از عزیزان آسیب‌دیده، پذیرایی و نگهداری کنند.

وی ضمن تقدیر از ارتش، سپاه پاسداران و بسیج در امدادرسانی به زلزله زدگان خطاب به مسئولان دولتی اظهار کرد: مدیریت بحران، حرکت جهادی نیاز دارد و امید است که مشکل آب و برق و گاز در این مناطق رفع شود و جلو بهره برداری افراد سودجو در فرآیند امدادرسانی گرفته شود.

وی ادامه داد: با کمال تاسف هم اکنون یک عده عناصر سودجو در مقام بهره‌برداری از این حادثه تلخ، اجازه نمی دهند امکانات به دست نیازمندان برسد و باید این مساله مدیریت شود تا منطقه در یک امنیت کامل و مدیریت همه‌گیر توزیع امکانات قرار گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها