کد خبر: 145951
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

خاطرات تلخ؛ سردردهای شدیدی در پی دارند

کارشناسان دانشگاه دوک به تازگی یک شبکه ناشناخته از سلول‌های عصبی در مغز را شناسایی کرده‌اند که سبب ارسال پیام درد به بخش احساسات مغز می‌شود، به همین دلیل سردرد شدیدترین دردی است که هرفرد تجربه می‌کند و سایر اعضای بدن تولید چنین دردی نمی‌کنند.

خاطرات تلخ؛ سردردهای شدیدی در پی دارند
کد خبر: 145951
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| براساس پژوهش‌ها این شبکه از سلول‌های عصبی سیگنال‌های درد را به طور مستقیم به بخشی از مغز که مرتبط با احساس است ارسال می‌کنند.

سردرد انواع مختلف دارد و نوع شدید آن که فرد نسبت به صدا و نور تحریک می‌شود و علائمی، چون استفراغ و سرگیجه دارد میگرن نامیده می‌شود.

یکی از گونه‌های بسیار شدید سردرد نورالژی تری جمینال (Trigeminal neuralgia) نام دارد که درآن یک طرف سر دچار درد شدید می‌شود؛ این سردرد حتی می‌تواند سبب انقباض عضله‌های سر و گرفتگی صورت شود.

اسکن رنگی از مغز مبتلایان به سردرد‌های شدید نشان دادن است که منطقه آمیگدال مغز آن‌ها دچار تحریک شده است؛ منطقه آمیگدال مغزی مرتبط با احساس و عاطفه است.

براین اساس کارشناسان توصیه می‌کنند افراد برای جلوگیری از بروز سردرد و میگرن احساس‌های منفی و اتفاق‌های تلخ را از ذهن خود پاک کنند، از استرس و فشار‌های عصبی دوری کنند، در زمان سردرد مواد غذایی خنک مانند آب یا بستنی میل کنند و ازاقامت در مکان‌هایی که تابش نور مستقیم و شدید دارند یا از لامپ‌های LED و چشمک‌زن درآن‌ها استفاده شده است خودداری کنند.

افراد بهتر است در زمان سردرد در مکانی تاریک، خنک و بدون صدا استراحت کنند و ازنوشیدن نوشابه‌های گازدار یا حاوی کافئین خودداری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها