کد خبر: 146110
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۷ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

توجه بودجه 97 به آموزش عالی انسانی و اسلامی

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت توجه به دانشگاه ها را اصل می داند و تولید علوم جزء سیاست های مهم دولت است، گفت: حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی فرزند حوزه و دانشگاه است؛ این توقع از دولت که باید به مراکز حوزوی توجه خاص داشته باشد، توقع غیر معقولی نیست.

توجه بودجه 97 به آموزش عالی انسانی و اسلامی
کد خبر: 146110
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۷ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمدباقر نوبخت در دیدار با آیت الله اعرافی - رئیس جامعةالمصطفی(ص) و مدیر حوزه های علمیه کشور - اظهار کرد: اگر قم را کانون تولید اندیشه و علوم انسانی و اسلامی بدانیم که چنین هست، جامعه‎المصطفی را باید مرکز ترویج این علوم و اندیشه در سراسر جهان محسوب کنیم که چنین نیز است.

وی ادامه داد: در برخی از ماموریت‎های برون مرزی، این فرصت برای ارزیابی از جایگاه علمی جامعه المصطفی در کنار دانشگاه های برجسته جهان برای من فراهم شد و این باور قدرت گرفت که اگر بخواهیم اندیشه ناب اسلام وحیانی و رحمانی را به سایر نقاط جهان برسانیم، جامعه المصطفی به درستی از جایگاه یک دانشگاه معتبر که در هر کشوری وجود دارد و مجوز رسمی آن کشور را برای ارائه آموزش دریافت کرده است، به خوبی این ماموریت را انجام می دهد.

وی گفت: از منظر دولت که توجه به دانشگاه ها را به عنوان یک اصل و فرض می داند و تولید علوم به خصوص فناوری های جدید جزو سیاست های مهم دولت و مورد تاکید است، لذا باید به کانون ها و مراکزی که علوم انسانی و اسلامی را تولید و ترویج می کنند توجه وجود داشته باشد.

نوبخت افزود: باید نگاه واقع بینانه که در کنار علوم تجربی، لازم است علوم انسانی و اسلامی مورد رشد باشند، شکل بگیرد. دولت به عنوان یک قوه از محصول دو کانون حوزوی و دانشگاهی برخوردار است؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی فرزند حوزه و دانشگاه است و اگر این توقع از دولت وجود داشته باشد که باید به مراکز حوزوی و علوم انسانی و اسلامی توجه خاص داشته باشد، توقع غیر معقولی نیست.

وی اضافه کرد: به همین جهت، در اصلاحاتی که به صورت گسترده در بودجه ریزی و محتوای بودجه 1397 رخ داده است و ما روش بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را جایگزین سنتی و افزایشی کردیم، در جهت شفافیت بودجه ای تصویب اعتبارات همه دستگاه ها را بر اساس قیمت تمام شده و هزینه واحد خدمت محاسبه کردیم، توزیع این اعتبارات را در راستای دست یابی به هدف تمرکز زدایی استانی انجام دادیم و تخصیص این بودجه ها را نیز با هدف افزایش بازدهی و کارایی عملکرد مبتنی بر محصول فعالیت دستگاه ها کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: همچنین 10 ویژگی بودجه سال 1397 آن را از سنوات گذشته متمایز می کند، در این بودجه مراکز حوزوی که آموزش عالی انسانی و اسلامی را دارند و جامعه المصطفی در مجموعه فصول آموزش عالی قرار می‌گیرد تا نگاه واقع بینانه ای در این زمینه داشته باشیم.

نوبخت در پایان تصریح کرد: اگر مجموعه حوزه را بدون جامعه المصطفی در نظر بگیریم، نگاهی ناقص داشته ایم و در این جهت برای یک نگاه تکمیلی همه این مراکز را به شکل همه جانبه در نظر می گیریم که همین نگاه همه جانبه موجب موفقیت نظام بوده است.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها