کد خبر: 146273
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۸ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

از دلار 10 هزار تومانی تا خاک خوردن 10 هزار خودروی لوکس

در این بسته خبری از دلار 10 هزار تومانی تا خاک خوردن 10 هزار خودروی لوکس در گمرک را شاهد هستیم.

از دلار 10 هزار تومانی تا خاک خوردن 10 هزار خودروی لوکس
کد خبر: 146273
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۸ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| عده‌ای علاقه‌مند هستند که حضور شرکت‌های نفتی در ایران را به سلب امنیت ملی سنجاق کنند. با این اوصاف فرشید شکرخدایی ریاست کمیسیون تجاری‌سازی فدراسیون صنعت نفت ایران این مساله را شبیه یک توهم می‌داند. متن این گفتگو را بخوانید.

با این وصف باید خبر خروج شرکت نفتی هندی برای دلواپسان نفتی، خبر خوبی باشد که با آرامش خاصی دست به توزیع این خبر در فضای رسانه‌ای خود زدند. جای خالی این سکوهای نفتی را چه کسانی پر می‌کنند؟

در کنار این خروج نفتی، شاهد ممنوع الورودی دراز مدت خودروها در گمرک هستیم. 10 هزار دستگاه خودروی لوکس در گمرک خاک می‌خورند. کسی هم مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد. در کنار کش و قوس ورود و خروج‌ها و همچنین دلواپسی نفتی در کشور، برخی از کارشناسان، پای قیمت واقعی دلار را به میان کشیدند تا ابهامات در مورد آینده کشور مقداری بیشتر شود. این کارشناسان، قیمت واقعی دلار را 10 هزار تومان برآورد می‌کنند!

با این اوصاف غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی، آینده کشور را روشن می‌داند و معتقد است که تحریم‌ها هیچ باز نمی‌گردد. او معتقد است که اروپا حساب خود را از آمریکا جدا کرده؛ اگرچه حتی اگر برگردد، بخش‌خصوصی کارآموخته شده است.

در همین راستا مدیرکل بین‌الملل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون مشکل خاصی در روابط بانکی ایران با چین و امارات وجود ندارد، از حل مشکل روابط با هالک بانک ترکیه خبر داد و گفت: علاوه بر این، به‌زودی با یک بانک بزرگ ترکیه‌ای روابط کارگزاری برقرار می‌‌شود . به هر حال مسئولان نباید فراموش کنند که حل مشکلات بانکی، ابتدا باید از داخل شروع شود. سخنان کاظم دوست حسینی درمورد مشکلات نظام بانکداری کشور و انتقال آن به بنگاه‌های اقتصادی خواندنی است .
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها