تابش تشریح کرد:

بررسی عملکرد وزارت نفت در تامین قیر رایگان

عملکرد وزارت نفت در توزیع قیر رایگان به وزارت راه، دهیاری ها و شهرداری ها و بنیاد مسکن در کمیسیون برنامه خبر داد.

بررسی عملکرد وزارت نفت در تامین قیر رایگان
کد خبر: 146315
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۸ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمدرضا تابش از بررسی عملکرد بند ه تبصره ۱ قانون بودجه سال۹۶ کل کشور(موضوع تحویل قیر) به دستگاههای اجرایی جهت انجام وظایف محوله در جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر داد.

نماینده مردم اردکان در مجلس افزود: بنا به گزارش وزارت نفت از سه هزار میلیارد تومان معادل ریالی چهار میلیون تن قیر بنا به نظر دولت بیست درصد سهمیه کسر گردیده و از هشتاد درصد باقیمانده سهم وزارتخانه ها و سازمانهای مختلف برای ۹ ماه و هفتادوپنج درصد به بنیادمسکن، سازمان امور شهرداریها و دهیاریها، وزارت راه واگذارشده و سهمیه سازمان جنگلها نیز به میزان ۵۰ درصد تامین شده و مابقی آن پس از اعلام نظر درخصوص کارایی مالچ نفتی یا قیر امولسیونی تحویل خواهدگردید.

تابش در ادامه گفت: اعضا کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛ عملکرد وزارت نفت را در خصوص عمل به تعهد قانونی خویش مثبت ارزیابی کردند و خواستار آن شدند تا با اصلاح قانون، صد درصد قیر پیش بینی شده در قانون بودجه سال ۹۶به سازمانها و وزارتخانه های مختلف تحویل شو دتا وقفه ای در ایفای تعهدات و مسئولیتها پیش نیاید.

در این جلسه، افشانی معاون عمرانی وزارت کشور سهم سیزده درصدی وزارت کشور برای هزار شهر را ناچیز خواند و گفت: تاکنون معادل ۲۳۴ میلیاردتومان قیر تحویل وزارت کشور شده و براساس شاخص های تعیینی بین شهرداریهای استانها توزبع شده است.

امیریانی معاون وزیر راه نیز ابراز داشت: از ۵۴ درصدسهم قیر وزارت راه، _۱/۵۱۲/۰۰۰ تن سهم وزارت راه می شود که تاکنون ۹۷۲ میلیارد تومان معادل۹۲۰ هزار تن قیر برای راههای روستایی، شهرها و راههای عبوری ازشهرها(کمک به شهرداریها) بر اساس شاخص هایی اختصاص یافته است.

معاون بنیاد مسکن نیز بر اثربخش بودن توزیع قیر رایگان در توسعه مناطق روستایی در سال گذشته و امسال ابراز داشت: از ۱۷ درصد سهمیه بنیاد مسکن از ۳۰۰۰میلیاردتومان قیر، تاکنون ۶۰ درصد معادل ۳۰۶ میلیارد تومان قیر تحویل و برای آسفالت معابر روستایی و بهسازی روستاها درسطح کشور توزیع شده است.

سازمان نوسازی مدارس نیز اعلام کرد: از ۳ درصد قیر سهمیه این سازمان، ۱۰۰ درصد به میزان ۶۰ هزار تن و معادل ۷۲ میلیارد تومان تحویل و درسراسر کشور توزیع شده است.

در پایان این نشست، معاون سازمان جنگلها با توجه به اینکه فعلا امکان مصرف مالچ وجود دارد و قیرابه مورد مصرف نمی باشد و همچنین با توجه به بارندگی در ماههای آبان و آذر، از ۱۳ درصد سهمیه ۳ هزار میلیارد تومان قیر رایگان معادل۳۱۲ میلیارد تومان در ۶ماهه اول سال ۱۵۶‌میلیاردتومان اختصاص یافته که امیدواریم بارفع مشکلات فرارو، سهمیه کامل اختصاص یابد.

منبع: مهر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها