کد خبر: 146338
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

کواکبیان در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» خبر داد:

تفحص از شهرداری دوره قالیباف با محوریت املاک نجومی در دستور کار مجلس /فضای مجلس برای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران آماده است

یک نماینده تهران اظهارداشت: پیگیر طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران با محوریت املاک نجومی هستیم. احتمالا اوایل آذر ماه این طرح در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار خواهد گرفت.

تفحص از شهرداری دوره قالیباف با محوریت املاک نجومی در دستور کار مجلس /فضای مجلس برای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران آماده است
کد خبر: 146338
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| مصطفی کواکبیان نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به تخلف آشکار شهرداری تهران در واگذاری املاک نجومی گفت: برای بار دوم جمعی از نمایندگان در خواست تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را دادیم که باید این تحقیق و تفحص ابتدا در کمیسیون عمران بررسی شود و سپس به صحن علنی مجلس ارجاع گردد.

وی تصریح کرد: این تحقیق و تفحص حدود 10 امضا دارد. دلایل ما برای انجام تحقیق و تفحص از شهرداری تهران املاک نجومی، تغییر کاربری‌ها و همچنین نحوه ساخت و ساز نمایشگاه شهر آفتاب و ... است. در حال حاضر محور جدیدی به طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران اضافه نشده است و محور اصلی این طرح بر روی املاک نجومی است.

این نماینده تهران خاطرنشان کرد: همچنان معتقدم املاکی که در شهرداری تهران به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده است خلاف ضوابط قانونی بوده و باید حتما بررسی شود.

کواکبیان با بیان اینکه در زمان بررسی طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران از اعضای شورای شهر نیز اطلاعات جدیدی دریافت خواهیم کرد؛ اظهارداشت: قطعا زمانیکه در کمیسیون عمران در خصوص طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بحث کنیم از اعضای شورای شهر پنجم اطلاعات جدیدی دریافت خواهیم کرد و امکان دارد تخلفات یگری نیز انجام شده باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که این تحقیق و تفحص به سرنوشت طرح قبلی که در مجلس رد شد، دچار نمی شود و تاکید کرد: فضای فعلی مجلس با فضایی که در آن طرح قبلی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران رای نیاورد تفاوت پیدا کرده است. احتمالا در این شرایط طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران رای می آورد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص زمان بررسی اطرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران گفت: به نظر می رسد این طرح اوایل آذر ماه در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار می گیرد.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها