ساخته جدید «آنجلینا جولی» در راه است

«آنها ابتدا پدر مرا کشتند»، به کارگردانی آنجلینا جولی یک فیلم سیاسی است که در فستیوال تلوراید آمریکا با استقبال سینماروها روبرو شد.

ساخته جدید «آنجلینا جولی» در راه است
کد خبر: 146458
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| «آنها ابتدا پدر مرا کشتند» فیلم جدید آنجلینا جولی است که شبکه نت فلیکس آن را تهیه کرده و در فستیوال اخیر تلوراید آمریکا با پذیرش و استقبال مخاطبان مواجه شد.
جولی در این فیلم زندگی و تجربیات یک کودک سرباز را در زمان حکومت «خمرهای سرخ» در کامبوج در اواسط دهه ۱۹۷۰ براساس رُمانی از لونگ اونگ به تصویر می کشد و کشتارهای وسیع آن ایام را در رویارویی چپ گراها و گروههای مخالف آنان به نمایش می گذارد. وی در تلوراید گفت: وقتی فیلم ام را برای بازماندگان آن کشتارها پخش کردم بیش از پیش فهمیدم که تاثیرگذاری مدیوم سینما در این موارد چقدر زیاد است.

نام کامل فیلم فوق «آنها ابتدا پدر مرا کشتند: یک دختر کامبوجی به یاد می آورد» است و لااقل برای جولی به گونه ای یک پروژه شخصی و یک حرکت الزامی و مفید تلقی می شود زیرا یکی از پسر خوانده های او که مادوکس نام دارد، در سال ۲۰۰۲ و در یک یتیم خانه در کامبوج به جولی معرفی شد و همان جا وی تمایل یافت که چتر حمایتی خویش را بر فراز سر این پسربچه که حالا یک نوجوان برنا است قرار بدهد و از رنج های وی بکاهد. جولی می گوید در راه تهیه این فیلم از کمک و حمایت بخشی از هیأت حاکمه فعلی کامبوج برخوردار شد و می افزاید: وقتی یکی از صحنه ها را در حضور مردم رنج دیده کامبوج می گرفتیم ابراز احساسات زیادی صورت گرفت. آنها پس از دقایقی نزد من آمدند و گفتند حاضرند تجربیات شخصی خود را به من بگویند و من نیز برای این مهم ابراز آمادگی کردم. به واقع فقط فیلم و سینما است که می تواند اینگونه قلب ها را به حرکت در آورد و موجب نزدیکی افکار و زدودن نسبی صدمات گذشته شود.

منبع: افکار نیوز
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها