اصلاحیه ثبت‌سفارش واردات خودرو همچنان در دولت

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اصلاحیه ثبت سفارش واردات خودرو همچنان در دولت است و تصویب نشده، گفت: مشکل اصلی صنعت کشور در حال حاضر، نبود بازار مناسب برای فروش کالاها است.

اصلاحیه ثبت‌سفارش واردات خودرو همچنان در دولت
کد خبر: 146460
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم چهاردهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران در جمع خبرنگاران گفت: امروز مشکل اصلی بخش صنعت و معدن کشور و تولیدکنندگان، نبود بازار مناسب برای فروش کالاها است که بر این اساس، باید به این نکته توجه کرد که کیفیت باید در مورد کالاهای تولیدی وجود داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تسخیر بازارهای بین‌المللی نیازمند این است که کیفیت محصولات تولیدی و عرضه شده بالا رود، چراکه درغیر این صورت نمی‌توان در بازارهای بین‌المللی سهم داشت؛ علاوه بر این باید نوسازی صنعت و معدن مورد توجه قرار گیرد.

وی معتقد است: اگر در دهه‌های اخیر به ویژه چند سال گذشته بنابر جایگزینی واردات به منظور جلوگیری از خروج ارز بوده است، باید ۸۵ هزار واحد صنعتی که در ایران فعالیت می‌کنند مقوله صادرات‌گرا بودن را مدنظر قرار دهند.

این عضو کابینه دوازدهم گفت: اصلاحیه ثبت سفارش واردات خودرو همچنان در دولت است و تصویب نشده است

شریعتمداری با بیان اینکه ۱۷ واحد صنعتی بزرگ در کرمانشاه آسیب دیده است، گفت: در بحث زلزله باید به کیفیت ساخت توجه کنیم. باتوجه به اینکه کشور ما روی گسل قرار گرفته به طور حتم باید به استانداردهای ساخت توجه بیشتری داشته باشیم. در مجموع ۶۴ واحد صنعتی بزرگ در کرمانشاه وجود داشته که ۱۷ واحد به طور ۱۰۰ درصدی تخریب شده و مابقی واحدها بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیده‌اند.

وی با بیان اینکه صورت‌برداری و روش‌های بازگشت در مورد این واحدها، کارشناسی شده است و این امیدواری وجود دارد که در اسرع وقت، به چرخه تولید بازگردند، گفت: البته دولت در این رابطه مصوباتی خواهد داشت؛ هرچند ما کارمان را برای بازسازی واحدهای صنعتی پیش از این مصوبات آغاز خواهیم کرد و امیدواریم هرچه سریع‌تر وضعیت واحدهای صنعتی استانی به حالت قبل برگردند.

منبع: مهر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها