صادقی مطرح کرد: انتقاد دانشگاهیان از عدم مراجعه ارگان‌های مرتبط با آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله‌زده به دانشگاه

عضو کمیسیون آموزش مجلس استفاده ارگان‌های مسئول بازسازی کرمانشاه از توان علمی دانشگاهیان و پژوهشگران را ضروری دانست.

صادقی مطرح کرد: انتقاد دانشگاهیان از عدم مراجعه ارگان‌های مرتبط با آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله‌زده به دانشگاه
کد خبر: 146472
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمود صادقی در گفت‌وگویی با اشاره به ضرورت آموزش رفتارهای پسابحران در دانشگاه‌ها و مدارس و قرار دادن دروس مدیریت بحران در برنامه‌های آموزشی، گفت: در کشورهای پیشرفته دروس مدیریت بحران در سطوح مختلف آموزشی از ابتدایی تا دانشگاه تدریس می‌شود اما مسئولان ایران با وجود حادثه خیز بودن هنوز به اهمیت این مهم پی نبرده‌اند به همین دلیل در مواقع حادثه تلفات بیشتری مشاهده می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پژوهشگران و دانشگاهیان از عدم مراجعه ارگان‌های مرتبط برای نحوه آواربرداری و بازسازی روستاها و شهرهای تخریب شده به آن‌ها تا این لحظه، گله‌مند هستند.

ضرورت گسیل شدن گروه‌های مختلف پژوهشی برای مطالعه حادثه زلزله کرمانشاه

وی مطالعه این حادثه و گسیل شدن گروه‌های مختلف پژوهشی برای مطالعه آن از ابعاد مختلف انسانی، بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... را ضروری دانست.

صادقی با تاکید براینکه فاصله میان دانشگاه و صنعت نیز در این ماجرا به خوبی مشاهده می‌شود، افزود: بهتر است ارگان‌هایی که مسئولیت بازسازی مناطق زلزله‌زده را بر عهده دارند دراین خصوص به دانشگاه‌ها سفارش کار دهند و از توانمندی علمی آن‌ها بهره ببرند تا کار با رعایت استانداردها انجام شود.

آمادگی دانشگاه رازی برای کمک علمی به مسئولان بازسازی کرمانشاه

وی با اشاره به سفر خود و دیگر اعضای کمیسیون به استان کرمانشاه و نشست با رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه، گفت: رئیس این دانشگاه برای رساندن کمک علمی و پژوهشی به مسئولان اجرای مربوطه در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند.

صادقی همچنین افزود: استفاده از توان علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگران در بازسازی مناطق زلزله زده را در صحن علنی مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات به مسئولان امر یادآور خواهیم شد.

کم‌کاری رسانه ملی در مدیریت بحران و آموزش به مردم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: بحران مدیریت اصلی‌ترین مشکلی بود که در جریان زلزله کرمانشاه کاملا محسوس شد اما در همین روزها نیز شاهد پخش برنامه‌هایی ازسوی رسانه ملی به منظور آموزش مدیریت بحران نبودیم و حتی تاکیداتی هم مبنی براینکه مردم چگونه کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را مدیریت کنند تا به دست روستاهای دور افتاده نیز برسد از سوی اصلی‌ترین رسانه کشور دیده نشد.

منبع: خانه ملت
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها