کد خبر: 146487
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

فرمانده ارتش لبنان برای مقابله با تهدید اسرائیل آماده باش داد!

فرمانده کل ارتش لبنان روز سه‌شنبه سی‌ام آبان به نظامیان این کشور اعلام کرد تا برای آنچه وی «تهدید اسرائیل» خواند، در مرزهای جنوبی لبنان به حالت آماده‌باش درآیند.

فرمانده ارتش لبنان برای مقابله با تهدید اسرائیل آماده باش داد!
کد خبر: 146487
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| ژنرال ژوزف عون، رژیم صهیونیستی را «دشمن» خطاب کرد و همچنین از نیروهای نظامی لبنان خواست تا برای «اجرای صحیح» قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل مبنی بر «حفظ ثبات» در مرز لبنان و اسرائیل آمادگی داشته باشند.

رویترز نوشته است در تماس‌هایی که با مقام‌های اسرائیلی گرفته هنوز موفق به دریافت واکنش به این خبر نشده است. قطعنامه مورد اشاره فرمانده کل ارتش لبنان، قطعنامه «ترک مخاصمه» است که به جنگ سال ۲۰۰۶ میلادی بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان پایان داد.

آخرین درگیری نظامی اسرائیل و حزب‌الله در تابستان ۲۰۰۶ به کشته شدن بیش از ۱۲۰۰ تن در لبنان و ویرانی‌های گسترده در این کشور و کشته شدن ۱۲۰ مزدور صهیونیست انجامید که قریب به اتفاق آنها نظامی بودند.

در همین ارتباط، فرمانده کل ارتش لبنان روز سه‌شنبه خطاب به سربازان لبنانی گفت: «شما را به آماده‌باش کامل در مرز جنوب و مواجهه با تهدید و تجاوزهای دشمن اسرائیلی‌مان فرامی‌خوانم؛ دشمنی که هم‌اکنون نیات تجاوزکارانه‌ای علیه لبنان، مردم ما و ارتش ما، از خود نشان می‌دهد».

این سخنان که گویای وجود نگرانی از برخورد نظامی بین دو کشور است در سال‌های اخیر از مقام‌های ارتش لبنان کمتر شنیده شده است.

ژنرال عون در ادامه پیام خود خطاب به نظامیان لبنانی گفت: «وضعیت سیاسی استثنایی که لبنان با آن درگیر شده نیازمند بالاترین سطح آگاهی و هشیاری از سوی شماست».



منبع: پارسینه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها