از ارائه تعداد نهایی تلفات زلزله تا احتمال بارش باران در تهران

امروز آمار نهایی تلفات زلزله غرب کشور اعلام شد. اخبار هواشناسی هم جایگاه ویژه‌ای در خبرها داشتند آن هم به دلیل اعلام کاهش دما در شهرهای زلزله‌زده و بارش باران در تهران.

از ارائه تعداد نهایی تلفات زلزله تا احتمال بارش باران در تهران
کد خبر: 146646
|
۱۳۹۶/۰۸/۳۰ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین | بعد از گذشت یازده روز از زلزله غرب کشور آمار نهایی تلفات این حادثه اعلام شد. سازمان پزشکی قانونی آخرین آمار تلفات زلزله کرمانشاه را 444 نفر اعلام کرد که دو نفر از این افراد هنوز مجهول‌الهویه هستند. به گزارش این سازمان تعیین هویت جسد 6 نفر دیگر از حادثه زلزله کرمانشاه تعداد اجساد شناسایی شده به 444 نفر رسید. 5 نفر از این اجساد مربوط به کرند و یک نفر دیگر نیز مربوط به سرپل ذهاب است. از جان‌باختگان مجهول‌الهویه نمونه DNA برای آزمایش ژنتیک برداشته شده است.

سازمان هواشناسی هم امروز خبر بدی برای زلزله‌زده‌ها داشت، این سازمان اعلام کرد که این شهرهای غرب کشور با کاهش دما و ادامه بارندگی روبه‌رو خواهند بود.
همان‌قدر که اخبار هواشناسی برای ساکنان زلزله‌زده غرب کشور تلخ است، ساکنان تهران را به بهبود هوای پایتخت امیدوار می‌کند. سازمان هواشناسی امروز اعلام کرد که تهران اولین روز آخرین ماه پاییز را در شرایط سالم پشت سر گذاشته است و پایتخت نشین‌ها که مدت‌هاست در انتظار باران هستند جمعه شاهد بارش خواهند بود.

خبرها می‌گویند که زلزله غرب کشور بالاخره مسئولان تهران را وادار به کلید زدن یک طرح اجرایی زده است. رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از اتمام پروژه‌های مطالعاتی طراحی شبکه هشدار سریع زلزله در شهرداری تهران خبر داد. بابک نگاهداری گفت: این پروژه در ۵ فاز اصلی طراحی و اجرا شد که در فاز نخست امکان‌سنجی اجرای پروژه با توجه به تجارب کشورهای پیشرو در حوزه مطالعات زلزله و همچنین خصوصیات و ویژگی‌های شهر تهران مدنظر قرار گرفت. در فاز دوم مشخصات سیستم سخت‌افزاری سیستم هشدار سریع طراحی و در فاز سوم مشخصات سیستم نرم‌افزاری که باید بستر سخت‌افزار در نظر گرفته‌شده پیاده‌سازی شود، طراحی شد.

امروز بعد از مدت‌ها کش‌وقوس بالاخره اعطای گواهی‌نامه رانندگی بدون داشتن کارت پایان خدمت اجرا شد. سردار مهری رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام این خبر گفت: برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح و به استناد ماده ۵۴ قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه از امروز اول آذرماه صدور گواهینامه رانندگی اعم از خودرو و موتورسیکلت بدون‌کارت پایان خدمت یا معافیت آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها