کد خبر: 146661
|
۱۳۹۶/۰۸/۳۰ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

به کرمانشاه ردیف بودجه اختصاص داده شود/ لایحه مدیریت بحران به زودی به صحن می‌آید

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس می‌گوید: فرصت مناسبی است که دولت در لایحه بودجه سال 97 بتواند برای رفع محرومیت های تاریخی آن منطقه یک ردیف جداگانه اختصاص دهد و با تخصیص صد در صد آن بتوان بخشی از محرومیت های تاریخی آن منطقه را برطرف کرد که به نظرم انتظار عجیب و غریبی هم نیست.

به کرمانشاه ردیف بودجه اختصاص داده شود/ لایحه مدیریت بحران به زودی به صحن می‌آید
کد خبر: 146661
|
۱۳۹۶/۰۸/۳۰ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمدقسیم عثمانی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت وگو با « اعتمادآنلاین » با اشاره به ضعف مدیریت بحران در کشور گفت: من پنج روز از نزدیک در دل حوادث زلزله بودم و در آنجا دیدم که متاسفانه یک مدیریت واحد و یکپارچه نبود تا به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده امورات را پیش ببرد. مدیریت های موازی، چند لایه، عدم تقسیم کار و نهایتا عدم رضایت مردم از نحوه خدمات‌رسانی دولت خیلی مشهود و ملموس بود.

نماینده بوکان در ادامه با توجه به کمک‌های مردمی افزود: اگر مردم و کمک های مردمی نبودند این سوءمدیریت، نارضایتی را به بحران تبدیل می کرد. منتها کمک‌های مردمی بسیار کمک کرد که این سوءمدیریت ها خیلی خود را نشان ندهد.

لایحه مدیریت بحران در نوبت صحن علنی

عثمانی درباره راه حل ضعف در مدیریت بحران و تاثیری که برای بهبود آن می توان داشت، عنوان کرد: لایحه مدیریت بحران را دولت به مجلس ارائه داده، مراحل خود را در کمیسیون شوراها طی کرده و تصویب شده و در نوبت طرح در صحن است.

عضو کمیسیون شوراها ادامه داد: اگر این لایحه که به صورت عادی در دستور است به قانون تبدیل و به درستی اجرا شود، می تواند یک مدیریت واحد و یکپارچه را به مدیریت بحران بدهد.

او با بیان اینکه با شرایط فعلی که پیش آمده احتمالا این لایحه به زودی در دستور قرار می گیرد، گفت: باید در اجرا بتوانیم به نحوی عمل کنیم که از عهده سوانح طبیعی بر بیاییم. بالاخره هر چند سال یک بار در کشور بر اثر سوانح طبیعی چنین شرایطی به خاطر موقعیت جغرافیایی در آن قرار داریم به وجود می آید و می طلبد که برای این اتفاقات همیشه مجهز و آماده باشیم نه اینکه وقتی اتفاقی افتاد تازه به ایجاد آمادگی برای آن بپردازیم.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس درباره میزان کارایی و توانایی این لایحه در صورتی که به تصویب برسد عنوان کرد: این قانون اگر درست اجرا شود به نظر من می‌تواند این ستاد را به تجهیزات و امکاناتی مجهز کند که در روز بحران بتواند مدیریت کار را در دست بگیرد.

دولت با توجه به فصل سرما به بازسازی سرعت دهد

عثمانی در گفت وگو با « اعتمادآنلاین » ادامه داد: علاوه بر این دولت در خدمات رسانی به هر دلیلی از جمله فشار و ناهماهنگی یا به دلایل مختلف نتوانست نقش شایسته خود را ایفا کند؛ اما انتظار این است که در بازسازی آن مناطق بتواند با تدبیر و با سرعت عمل کند تا همه دستگاه ها و نهادها را با خود هماهنگ و آن منطقه به سرعت بازسازی شود.

نماینده بوکان با بیان اینکه به هر حال فصل سرما در پیش است و دولت باید به وظایف خود در این زمینه عمل کند، افزود: علاوه براینکه باید جلوی اتلاف هزینه هم در این زمینه گرفته شود. تجربیات گذشته نشان می دهد که وقتی این اتفاقات روی می دهد بعد از آن و در زمان بازسازی هزینه ها و اموال بیت المال بی دلیل هزینه می شوند.

او توضیح داد: به عنوان نمونه در همین زلزله کرمانشاه حدفاصل سرپل تا ازگله که بیشترین خسارت را دیده اند روستاهای زیادی خراب شده که می توان آنها را مجتمع روستایی کرد. از صفر چند روستا را مجتمع کنند، بسازند و تحویل مردم دهند. با این روش به جای اینکه برای صد روستا گاز و برق بکشید برای دو جا این کار را انجام می دهید. به جای اینکه بیست مدرسه با پنج دانش آموز ساخته شود دو مدرسه با 100 دانش آموز ساخته می شود.

دولت در بودجه سال 97 به کرمانشاه ردیف بودجه اختصاص دهد

نماینده بودکان در ادامه افزود: همچنین الان فرصت مناسبی است که دولت در لایحه بودجه سال 97 بتواند برای رفع محرومیت های تاریخی آن منطقه یک ردیف جداگانه اختصاص دهد و با تخصیص صد در صد آن بتوان بخشی از محرومیت های تاریخی آن منطقه را برطرف کرد که به نظرم انتظار عجیب و غریبی هم نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها