کد خبر: 146841
|
۱۳۹۶/۰۹/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

عبدالله نوری: مبنای انقلاب آزادی مردم بود/ دانشجویان باید پرسش‌گر و مطالبه‌گر باشند

عبدالله نوری فعال سیاسی اصلاح طلب عصر امروز با اعضای انجمن دانشجویی فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز دیدار کرد.

عبدالله نوری: مبنای انقلاب آزادی مردم بود/ دانشجویان باید پرسش‌گر و مطالبه‌گر باشند
کد خبر: 146841
|
۱۳۹۶/۰۹/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| بخش هایی از سخنان «عبدالله نوری» در دیدار با اعضای انجمن دانشجویی فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز


* با توجه به شرایط پیچیده در منطقه و تهدیداتی که به اشکال ‏گوناگون نسبت به کشور عزیزمان وجود دارد، وحدت و همبستگی همه ی نیروهای ‏سیاسی حول محور منافع ملی و قانون اساسی، بزرگترین قدرت بازدارنده در مقابل ‏تهدیدات است و قطعاً رفع حصر و محدودیت ها از جناب آقای کروبی، جناب آقای موسوی‏، سرکار خانم رهنورد و جناب آقای خاتمی موجب تقویت وحدت ملی خواهد بود.

* شما دانشجویان می توانید با تشکیل کمیته هایی، یک ‏لیست از وعده ها و ‏برنامه های انتخاباتی رئیس جمهوری و همچنین برنامه هایی که وزرا با ارائه آنها از ‏‏مجلس رأی اعتماد گرفتند را تهیه و بررسی کنید که هریک از این وعده ها و برنامه ها در ‏چه وضعیتی قرار ‏دارد و به صورت مستمر، این انتظارات را مشفقانه به دولت گوشزد ‏کنید.

* شما باید پیوسته ‏سئوال کنید که تحقق ‏حقوق مردم در قانون اساسی به کجا رسید؟ وعده های انتخاباتی ‏درباره زنان و جوانان و اقلیتها چه شد؟ چرا ‏ارتقا مدیریتی زنان در ایران مشکل و مانع ‏دارد؟

* طبیعتاً بسیاری از کسانی که به آقای روحانی رأی نداده اند ‏با این وعده ها مخالف بوده اند و اگر امروز ‏هم مخالف باشند عجیب نیست، اما نمی شود ‏جوانان و زنان و اقلیتها که به دلیل همین وعده ها به آقای ‏روحانی رای داده اند را، به ‏خاطر تأمین نظر مخالفان، کنار گذارد.

* باید به روشنی اعلام شود که ‏ملت، بنا بر تعهداتی که شما داده اید به شما رأی داده اند ‏و ما پیگیر آن تعهدات هستیم. این ‏مطالبه گری مؤثر است و چنانچه مطالبات و تعهدات گوشزد نشود، دولت ‏و منتخبان مردم در مجلس و شوراها، ممکن است ‏تحت تأثیر صدای بلند مخالفان قرار گیرند و چه بسا دچار وادادگی هم بشوند.

* مبنای انقلاب ما، هم اسلام بوده است و هم تأمین آزادی های مردم. اما ‏هرچه جلوتر آمدیم، جریانهایی سعی ‏کردند بین این دو، تقابل ایجاد کنند و امروز هم ‏همان جریانها به گونه یی عمل می کنند که گویی هرچه بخواهیم ‏اسلامی تر شویم، باید ‏آزادی های مردم محدودتر شود.

* شرکت در هر انتخاباتی مانند انتخابات ‏مجلس، ریاست جمهوری و...، صرفاً مشارکت در همان ‏انتخابات است و معنای دیگری را ‏نمی توان به آن نسبت داد. درباره اصل و نوع هر نظامی هم، چنانچه لازم باشد، باید مشخصاً در همان مورد، انتخابات و همه پرسی برگزار کرد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها