کد خبر: 146999
|
۱۳۹۶/۰۹/۰۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان و عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت وگو با «اعتمادآنلاین»

وزارت رفاه قانون برنامه ششم و حکم بودجه 96 را اجرا کند/ نیازی به قانون جدید نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: به نظر ما مشکل بازنشستگان صندوق فولاد در خلأ قانونی نیست. چون ما در برنامه ششم توسعه ماده 7 به بحث صندوق بازنشستگان پرداخته‌ایم و این ماده می‌تواند مشکل را حل کند. همان جا گفته شده که این صندوق مستقل باقی بماند و دولت محاسبات را انجام دهد و تعهدات آتی را بررسی کند و نهایتا آنچه بدهی دولت به صندوق است به نحوی پرداخت شود.

وزارت رفاه قانون برنامه ششم و حکم بودجه 96 را اجرا کند/ نیازی به قانون جدید نیست
کد خبر: 146999
|
۱۳۹۶/۰۹/۰۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| بازنشستگان فولاد هفته گذشته بار دیگر جلوی مجلس تجمع کردند و نسبت به حقوق عقب مانده خود اعتراض داشتند. به گفته تجمع کنندگان دوماه حقوق شان به تعویق افتاده است و تنها با انتشار خبر این تجمع بوده که یک روز قبل از آن حقوق مهرماه به حسابشان واریز شده است. حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان و عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت وگو با «اعتمادآنلاین» می گوید که سال گذشته در بودجه یک ردیف گذاشتند، حدود 2 هزار میلیارد تومان تعیین شد که کافی بود اما امسال آن حکم برنامه ششم را که در بودجه آوردند عدد را کم گذاشتند، مبلغ حدود یک میلیارد و 200 هزارتومان است و به همین دلیل هم حدود 6 ماه بیشتر دوام نیاورد. آنگونه که از صحبت های فولادگر بر می آید اگر دولت فکری به حال این بازنشستگان نکند بار دیگر شاهد تکرار تجمع آنها جلوی مجلس خواهیم بود. فولادگر همچنین در واکنش به صحبت های علی ربیعی وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی که به لزوم ارائه لایحه برای حل مشکل این گروه تاکید کرده بود، عنوان می کند که در برنامه ششم ماده ای برای ساماندهی وضعیت این صندوق تصویب شده است و اگر وزارت رفاه به درستی آن را اجرا کند از نظر ما خلاء قانونی وجود ندارد.

روز دوشنبه بار دیگر بازنشستگان صندوق فولاد جلوی مجلس تجمع داشتند. آن طور که خود می گفتند باز هم حقوقشان به تعویق افتاده است. وزیر رفاه کار و تامین اجتماعی هم تاکید کرده که برای حل مشکل شان باید دولت به مجلس لایحه ارائه دهد. آیا واقعا بعد از این همه مدت که از مشکل این گروه می گذرد خلأ قانونی وجود دارد؟

به نظر ما مشکل بازنشستگان صندوق فولاد در خلأ قانونی نیست. چون ما در برنامه ششم توسعه ماده 7 به بحث صندوق بازنشستگاه پرداخته ایم و این ماده می تواند مشکل را حل کند. همان جا گفته شده که این صندوق مستقل باقی بماند و دولت محاسبات را انجام دهد و تعهدات آتی را بررسی کند و نهایتا آنچه بدهی دولت به صندوق است به نحوی پرداخت شود.

بدهی دولت به این صندوق چگونه به وجود آمده است و الان برنامه برای حل این مشکل چیست؟

سی سال این صندوق وجود نداشته است و کسورات کارکنان فولاد، معادن، ذوب آهن و شرکت های فولاد و معادن به حساب دولت رفته است. باید محاسبات انجام و دقیقا مطالباتشان از دولت معلوم شود و دولت بدهی های خود را به نحوی به این صندوق بپردازد که علاوه بر درامد خود صندوق کسری ها را بتواند از محل طلب خود از دولت جبران کند. این حکم برنامه ششم است همین را اجرا کنند.

یعنی ورشکستگی این صندوق به دلیل بدهی دولت است یا عملکرد اشتباه دست اندرکاران و ناظران آن؟

هر دو؛ هم دولت بدهی دارد و هم صندوق در مقاطعی خوب عمل نکرده است. به هر حال سال گذشته در بودجه یک ردیف گذاشتند، حدود 2 هزار میلیارد تومان که کافی بود اما امسال آن حکم برنامه ششم را که در بودجه آوردند عدد را کم گذاشتند، مبلغ حدود یک میلیارد و 200 هزارتومان است و به همین دلیل هم حدود 6 ماه بیشتر دوام نیاورد. گفتند بقیه پول از طریق فروش اموال پرداخت شود. وزارت رفاه می گوید که اموال نداریم سازمان برنامه و بودجه هم تاکید دارد که باید از اموال پرداخت شود و همین شده که حقوق عقب افتاده دارند.

پس اینکه آقای ربیعی گفته است که دولت باید لایحه بدهد واقعا به قانون جدید و لایحه نیاز نیست؟

ما که اعتقاد داریم که نیازی به قانون جدید نیست. به نظر ما همان قانون برنامه ششم را اجرا کنند می توانند کار را انجام دهند.

با تاکیدی که وزیر رفاه بر لایحه جدید دارد فکر می کنید قانونی که در برنامه ششم آمده مشکل را حل می کند؟

اگر درست اجرا کنند از نظر ما قابلیت حل مشکل را دارد. وزارت رفاه بهتر است قانون برنامه ششم و حکم بودجه 96 را اجرا کند و به نظر ما مشکلات به مرور حل خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها