از گلایه جمشید مشایخی در روز تولدش تا اجرای ارکستر سمفونیک تهران در رم

گلایه جمشید مشایخی از شایعات منتشر شده در فضای مجازی، پایان پنجمین جشنواره بوسفور با درخشش فیلم‌های ایرانی، اجرای «معرکه در معرکه» به کارگردانی سیاوش طهمورث بعد از 20 سال و برگزاری نمایشگاهی از پوسترهای تئاتری قباد شیوا در بهمن‌ماه مهم‌ترین اخبار حوزه فرهنگ و هنر در روز دوشنبه بودند.

از گلایه جمشید مشایخی در روز تولدش تا اجرای ارکستر سمفونیک تهران در رم
کد خبر: 147215
|
۱۳۹۶/۰۹/۰۵ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| امروز سالروز تولد جمشید مشایخی بود، اما این بازیگر پیشکسوت در روز تولدش به جای آرزو، یک گلایه داشت . مشایخی با اشاره به شایعاتی که در خصوص خبر درگذشتش مطرح می‌شود، گفت: «سال‌هاست این این شایعات مطرح می‌شود و من واکنش نشان ندادم اما باعث ناراحتی و اذیت و آزار خانواده‌ام می‌شود؛ خصوصا فرزندان و نوه‌هایم که خارج از کشور هستند و هر بار با مطرح شدن این شایعه تا مطلع شدن از صحت و سقم آن نگران می‌شوند.» مشایخی گفته که درباره این موضوع شکایت کرده و پلیس فتا هم قول داده‌ پیگیری‌های لازم را انجام بدهد.

پنجمین جشنواره بوسفور استانبول شب گذشته در حالی به کار خود پایان داد که سینمای ایران در این دوره از جشنواره حضور پررنگی داشت. این حضور با جوایزی برای فیلم‌های «مالاریا»ی پرویز شهبازی و «پشت ابرها»ی مجید مجید هم همراه بود . مالاریا که در بخش رقابتی این جشنواره حاضر بود ۴ جایزه اصلی این بخش را شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر زن دریافت کرد. سهم فیلم مجیدی هم دو جایزه بهترین بازیگر مرد و جایزه بهترین تدوین جشنواره بوسفور بود. لیست جوایز سینمای ایران در این جشنواره با جایزه بهترین فیلم کوتاه برای «روتوش» ساخته کاوه مظاهری کامل شد.

سیاوش طهمورث قصد دارد بعد از 20 سال نمایش «معرکه در معرکه» نوشته داوود میرباقری را در تهران روی صحنه ببرد. آنچه تا اینجای کار قطعی شده تاریخ اجرای این نمایش است. «معرکه در معرکه» بعد از برگزاری سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و از نیمه دوم بهمن در یکی از سالن‌های حرفه‌ای تئاتر روی صحنه خواهد رفت.

اعضای ارکستر سمفونیک تهران به رم می‌روند تا با ارکستر جوانان ایتالیا اجرایی مشترک داشته باشند. شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران، رازمیک اوحانیان رهبر گروه کر، یکی از نوازندگان این ارکستر و گروه کر ارکستر سمفونیک در این اجرا که روز یکشنبه دوازدهم آذرماه در کلیسای سانتا ماریا برگزار خواهد شد حاضر خواهند بود. این کنسرت مشترک با اجرای «قطره‌های باران» و «باغ ایرانی» اثر شهرداد روحانی و «کجایید ای شهیدان خدایی» اثر هوشنگ کامکار روز شانزدهم آذرماه در تهران تکرار می‌شود.

نمایشگاهی از پوسترهای تئاتری قباد شیوا به بهانه سالروز تولد او در بهمن‌ماه، پایان فیلمبرداری فیلم «سراسر شب» فرزاد موتمن، تصمیم علیرضا داودنژاد برای ساخت «مصائب شیرین 2» و حضور «یواشکی» رضا درمیشیان در جشنواره «آسیاتیکا» هم از دیگر اخبار حوزه فرهنگ و هنر در روز دوشنبه بودند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها