کد خبر: 147229
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۱ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

مرد سیاست و اخلاق

واکنش جهانگیری به همه هجمه‌ها و حملات علیه‌اش در خور یک سیاستمدار اخلاقمدار است. نه زمانی که برادرش را بازداشت کردند هیاهو به راه انداخت، خانواده‌اش را خط قرمزش معرفی نکرد و در برابر رسیدگی قانونی به پرونده برادر سرتسلیم فرود آورد. مورد لعن و نفرین وحید حقانیان هم که قرار گرفت با بزرگواری از کنار آن گذاشت و حالا هم که با کفش وارد چادر یکی از زلزله‌زدگان شده ابایی از عذرخواهی کردن ندارد.

مرد سیاست و اخلاق
کد خبر: 147229
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| زینب نورانیان- گرچه وقتی حسن روحانی در ائتلاف با اصلاح طلبان رئیس جمهور شد، با انتصاب اسحاق جهانگیری به عنوان معاون اول او را نفر دوم دولت کرد اما وزیر صنایع و معادن دولت های هفتم و هشتم سیدمحمد خاتمی و اصلاح طلب میانه ای که همواره نظر و نگاه مثبت رهبری را به همراه خود داشته، تصویری است که تا قبل از موعد تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از این سیاستمدار سیرجانی در افکار عمومی وجود داشت.

اما ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به ویژه مناظره ها کار خود را کرد و جهانگیری با پاسخ به اتهامات و ادعاهای محمدباقر قالیباف و سیدابراهیم رئیسی به قدری در مناظره ها درخشید که «یل دولت» نام گرفت و محبوب شد؛ تا جایی که #تا 1408 با جهانگیری در فضای مجازی به راه افتاد و بدنه اجتماعی جریان اصلاحات او را کاندیدای بلقوه اصلاح طلبان بعد از پایان ریاست جمهوری حسن روحانی معرفی کردند.

از همین روست که بعد از انتخابات اولین نفری که مورد انتقام جویی قرار گرفت جهانگیری بود؛ انتقام جویی هایی که هنوز هم ادامه دارد و به هر بهانه ای معاون اول را نشانه می رود؛ حتی اگر مساله ای پیش پاافتاده باشد. یک روز به بهانه دستگیری و بازداشت برادرش، روز دیگر به خاطر نگرانی از ایمن نبودن مسکن مهر مورد لعن و نفرین قرار می گیرد و به تازگی هم به خاطر ورود با کفش به چادر یکی از زلزله زدگان عتاب می شود.

واکنش جهانگیری اما به همه این هجمه ها و حملات در خور یک سیاستمدار اخلاقمدار است. نه زمانی که برادرش را بازداشت کردند هیاهو به راه انداخت، خانواده اش را خط قرمزش معرفی نکرد و در برابر رسیدگی قانونی به پرونده برادر سرتسلیم فرود آورد. مورد لعن و نفرین وحید حقانیان هم که قرار گرفت با بزرگواری از کنار آن گذاشت و حالا هم که با کفش وارد چادر یکی از زلزله زدگان شده ابایی از عذرخواهی کردن ندارد.

جهانگیری بدون اینکه بهانه تراشی کند و بگوید علی الظاهر به کسانی برخورده و قرار نبود عکس های ورود من با کفش به چادر زلزله زده ها پخش شود، از «هموطن عزیز»اش بدون لکنت عذرخواهی کرده و حتی فرماندار سرپل ذهاب را نزد این خانواده فرستاد تا «مراتب عذرخواهی» او را به این «خانواده محترم» برساند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها