کد خبر: 147268
|
۱۳۹۶/۰۹/۰۶ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

رونمایی از مستند پرتره ابوالحسن تهامی‌نژاد

آئین پاسداشت ابوالحسن تهامی‌نژاد مترجم، دوبلور و مدیر دوبلاژ ایرانی با رونمایی از مستند «نقاش صدا» شنبه ۱۱ آذر ساعت ۱۷ در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار می‌شود.

رونمایی از مستند پرتره ابوالحسن تهامی‌نژاد
کد خبر: 147268
|
۱۳۹۶/۰۹/۰۶ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| «نقاش صدا»، مستند پرتره ابوالحسن تهامی‌نژاد و از تولیدات جدید شبکه مستند سیما با حضور رئیس شبکه مستند سیما، هوشنگ گلمکانی، محمد تهامی‌نژاد، امید بهبهانی و جمعی از بزرگان عرصه دوبله و دوستداران فرهنگ در شهرک غرب، بلوار ایران‌ زمین شمالی، فرهنگسرای ابن‌سینا رونمایی می‌شود.

این مستند به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی در ۶۳ دقیقه به جنبه‌های مختلفی از زندگی کاری ابوالحسن تهامی‌نژاد می‌پردازد، پیشکسوتی که علاوه بر مدیریت دوبلاژ آثار ماندگار، بیش از ۲۰ کتاب نیز ترجمه و تألیف کرده است.

ابوالحسن تهامی‌‌نژاد متولد ۱۳ مرداد ۱۳۱۷ مدیر دوبلاژ ایرانی و همسر دکتر امید بهبهانی «زبانشناس و پژوهشگر پژوهشگاه علوم انسانی» است.

این مترجم و روزنامه‌نگار برای نخستین بار آنونس‌گویی را به‌ صورت هنری و حرفه‌ای با ادبیات ویژه مرسوم کرد و نخستین کسی است که نقد دوبله را به‌ صورت جدی در مطبوعات آغاز کرد.

«نقاش صدا» در شبکه مستند سیما تولیدشده و از دیگر عوامل آن می‌توان به فیلمبرداری سیدمهدی مؤیدی، صدابرداری علی علوی، مجید آیینه، امین جعفری، صداگذاری و سازنده آنونس محمدحسین آیینه و مدیر تولیدی علیرضا سلیمانی اشاره کرد.

منبع: مهر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها