رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

رو‌به‌رو نشدن ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران اسرائیلی تصمیمی کاملا درست است/ مربیان تیم ملی باید توجیه شوند که چگونه بازی را واگذار کنند

رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: رو به رو نشدن ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی در کل تصمیم درستی است که نظام اتخاذ کرده است.

رو‌به‌رو نشدن ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران اسرائیلی تصمیمی کاملا درست است/ مربیان تیم ملی باید توجیه شوند که چگونه بازی را واگذار کنند
کد خبر: 147471
|
۱۳۹۶/۰۹/۰۸ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمد حمیدی- «علیرضا باید ببازی» این جمله آب یخی بود بر پیکر کشتی گیر جوان ایرانی. علیرضا با شایستگی از حریف روس خود پیش بود که مربیان تیم ملی متوجه شدند حریف اسرائیلی بازی خودش را برده و کریمی در دور بعد باید برابر این کشتی‌گیر قرار بگیرد.
علیرضا در چند ثانیه ضربه فنی شد و آرزوی مدال جهانی دوباره برای علیرضا کریمی بر باد رفت. شاید برای کریمی آخرین سنگر همان سکوت بود اما این بار کاربران شبکه‌های مجازی سکوت نکردند. در کمتر از چند ساعت فیلم این اتفاق تلخ در شبکه های اجتماعی دست به دست شد تا موج عظیمی از انتقادات به مدیریت ورزش کشور به راه بیفتد.

بعد از این انتقادات بود که بهرام پارسایی اعلام کرد کمیسیون اصل 90 مجلس قصد دارد تا به این موضوع ورود کند تا راه چاره‌ای برای این مشکل پیدا شود و ورزش ایران دیگر شاهد اینگونه اتفاق‌ها نباشد.

حالا داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 می‌گوید که تلاش داریم تا مدیران و مربیان تیم ملی را توجیه کنیم. آن‌ها باید بدانند که اگر قرار است در یک تورنمنت با ورزشکاران اسرائیلی رو به رو شوند قبل از رسیدن به این نقطه بازی را به گونه‌ای مدیریت کنند و نتیجه را واگذار کنند که ورزش ایران دچار مشکل نشود.

داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درخصوص حواشی پیش آمده در بازی‌های جهانی کشتی و برنامه کمیسیون اصل 90 در این زمینه گفت: بحث مسابقه دادن با ورزشکاران رژیم صهیونیستی به هیچ وجه مطرح نیست و کمیسیون اصل 90 هم به این مورد ورود نخواهد کرد.

وی افزود: بعد از اتفاقی که در مسابقات جهانی کشتی برای علیرضا کریمی رخ داد ما بنا داریم تا این موضوع را بررسی کنیم و راهکارهایی برای توجیه مدیران تیم ملی و مربیان تیم ملی به دست بیاوریم. به هر حال نحوه رفتار مربیان تیم ملی در هنگام بازی علیرضا کریمی و یادآوری کردن این موضوع به کشتی‌گیر که باید بازی را ببازد درست نبود. تلاش داریم تا شرایطی را به وجود بیاوریم و طرحی را مشخص کنیم که در بازی‌های جهانی این اتفاق غلط دوباره رخ ندهد.

وی افزود: قرار بر این است که مربیان و مدیران تیم ملی توجیه شوند تا بدانند که چگونه این گونه مسائل را مدیریت کنند. اگر تیم‌های ملی ما قرار است که در مسابقه‌ای شرکت کنند و احتمال این دارد که در طول این بازی‌ها با ورزشکار رژیم صهیونیستی مسابقه دهند، باید از قبل توجیه باشند و بداند که چگونه باید با این مسئله رو‌به‌رو شوند.

محمدی با اشاره به مسابقه دادن ورزشکاران فلسطینی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی و سیاست ایران در مسابقات جهانی و احتمال تعلیق ورزش ایران گفت: رو به رو نشدن ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی در کل تصمیم درستی است که نظام اتخاذ کرده است. اما برای اینکه ورزش ایران دچار تعلیق نشود مدیران تیم ملی باید تلاش کنند تا به بهترین شکل با این مسئله برخورد کنند تا عواقبی برای ورزش ایران در پی نداشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها