بدهی مالیات بر درآمد مودیان مناطق زلزله زده کرمانشاه بخشوده شد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به مصوبه هیئت وزیران از بخشودگی بدهی مالیات بر درآمد مودیان مناطق زلزله زده کرمانشاه خبرداد.

بدهی مالیات بر درآمد مودیان مناطق زلزله زده کرمانشاه بخشوده شد
کد خبر: 147848
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| سید کامل تقوی نژاد با بیان اینکه واقعه اسفناک زلزله غرب کشور ضایعه بزرگی برای ملت ایران محسوب می شود، خدمت رسانی به زلزله زدگان را وظیفه یکایک هموطنان دانست و گفت: سازمان امور مالیاتی کشور نیز از هیچ کوششی برای تسهیل امور مالیاتی مودیان محترم این مناطق فروگذار نخواهدکرد.

وی با بیان اینکه در این راستا و با تصویب هیات وزیران، بدهی مالیاتی مودیان مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که در اثر وقوع زلزله بیش از 50 درصد اموال آن‌ها از بین رفته است، بخشیده می شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه هیات وزیران در جلسه 1396.9.1 به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به استناد ماده (165) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1366 و اصلاحات بعدی آن را تصویب کرد، اظهارداشت: بر این اساس بدهی مالیات بر درآمد مودیان مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه مربوط به عملکرد سال‌های 1395 و 1396 که بیش از 50 درصد اموال آن‌ها در اثر وقوع زلزله از بین رفته است، با رعایت ماده (8) اصلاحی آیین‌نامه اجرایی ماده (165) قانون مالیات‌های مستقیم بخشوده می‌شود.

تقوی نژاد در خصوص نحوه تعیین خسارات وارده به مناطق زلزله زده، عنوان کرد: در مواردی که خسارت به یک منطقه از کشور وارد شود میزان خسارت وارده با توجه به این که در محدوده یک «بخش» یا یک «شهر» واقع شده باشد، توسط کمیسیون مربوطه تعیین و اعلام می شود.

وی خاطرنشان کرد: مودیان محترم مالیاتی مناطق زلزله زده می توانند به منظور جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی ظرف شش ماه از تاریخ وقوع حادثه درخواست خود مبنی بر استفاده از تسهیلات مالیاتی را به اداره امور مالیاتی محل وقوع حادثه تسلیم نمایند.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور مالیاتی کشور
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها