کد خبر: 147906
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

افشای آمار نظامیان امریکا به نفع کیست؟

ایالات متحده تعداد نظامیان خود را در سوریه اعلام می‌کند

امریکا تعداد نظامیانش در سوریه را افشا می‌کند. ایالات متحده پیش‌تر با کمتر نشان دادن تعداد نظامیان این کشور در جنگ علیه داعش مدعی شده بود که تنها 500 نظامی در سوریه حضور دارند. طبق اعلام رسمی پنتاگون آمار نظامیان امریکا در سوریه برابر 1547 نفر است. با این حال افشای این آمار در عراق نفع مشترک عراق و امریکا نیست

ایالات متحده تعداد نظامیان خود را در سوریه اعلام می‌کند
کد خبر: 147906
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| شهاب غدیری- به گفتۀ تعدادی از مقامات دفاعی امریکا، حدود 2000 نظامی در خاک سوریه حضور دارند. بیشتر این نظامیان نیروهای عملیات ویژه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتماد آنلاین ، سی. ان. ان. در گزارشی عنوان کرد: عمومی کردن تعداد نظامیان امریکا در سوریه به دلایل امنیتی بدل به مسئله‌ای حساس شده است. اما همگام با پیشروی‌ نیروهای ائتلاف و باز پس‌گیری مناطق از دست داعش، و تقاضای کنگره برای شفاف‌سازی بیشتر، پنتاگون آماده می‌شود تا در روزهای آتی با شفافیت بیشتری دربارۀ تعداد نظامیان این کشور صحبت کند.

ایالات متحده پیش‌تر با کمتر نشان دادن تعداد نظامیان این کشور در جنگ علیه داعش مدعی شده بود که تنها 500 نظامی در سوریه حضور دارند. طبق گزارش آمار منابع انسانی منتشره در وب‌سایت پنتاگون، تعداد نظامیان امریکایی در سوریه 1547 نفر است.

تعدادی از مقامات ایالات متحده معترف شده‌اند که این گزارش به اندازی کافی دقیق نیست. زیرا شامل نظامیان و یا واحدهایی نمی‌شود که مأموریت کوتاه مدت دارند یا در حال ترک این کشورند.

با این حال نگرانی‌هایی دربارۀ اعلام رسمی تعداد دقیق نیروهای امریکا در عراق وجود دارد. برخی از مقامات امریکایی مدعی شده‌اند که تعداد نظامیان حاضر در عراق بیش از 5000 نفر است، اما این تعداد با 7402 نفری که در گزارش آماری نیروی انسانی پنتاگون منتشر شده همخوانی ندارد.

مقامات ایالات متحده اذعان داشته‌اند که یکی از نگرانی‌های همیشگی آن‌ها افشای بیش از حد تعداد نظامیانشان در عراق است. زیرا اینکار فشار بیشتری را متوجه نخست وزیر عراق، حیدر العبادی خواهد کرد. نخست وزیر عراق همواره تلاش کرده ‌است که تعداد نظامیان امریکایی حاضر در عراق را به ایران و نظامیان مورد حمایتش در عراق افشا نکند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها