کد خبر: 148167
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

می‌خواهند تعامل دولت و شهرداری را منفی جلوه دهند/ طرفین درباره بدهی دولت به شهرداری، به توافق رسیده‌اند

سخنگوی شورای شهرتهران می‌گوید: برخی می‌خواهند در حضور شهردار در جلسات هیئت دولت نقطه‌ای منفی پیدا کنند اما چنین کاری ممکن نیست.

می‌خواهند تعامل دولت و شهرداری را منفی جلوه دهند/ طرفین درباره بدهی دولت به شهرداری، به توافق رسیده‌اند
کد خبر: 148167
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| طی هفته‌های گذشته آماری که از سوی شهرداری تهران به‌عنوان بدهی دولت به شهرداری مطرح‌شده، با رقم‌هایی که درگذشته مطرح می‌شد تفاوت‌هایی دارد. همین تفاوت باعث شده که برخی از منتقدان، شهرداری را به مسامحه با دولت و کوتاه آمدن از مطالبات شهرداری متهم کنند اما علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران این انتقادها را نمی‌پذیرد و می‌گوید: «اینکه شهرداری در جلسات هیئت دولت حضورداشته باشد یکی از کارهایی بود که برای آن تلاش زیادی صورت گرفت و در حال حاضر دستاورد بزرگی محسوب می‌شود. این واقعاً یک امتیاز است تا بتوانیم دولت را نسبت به مسائل کلانشهر تهران که گاهی جنبه ملی پیدا می‌کند حساس کنیم.»

او ادامه می‌دهد: «باوجود همه برکاتی که حضور دکتر نجفی در شورای شهر می‌تواند داشته باشد، عده‌ای می‌خواهند در آن نقطه‌ای منفی پیدا کنند اما این کار ممکن نیست.»

اعطا درباره علت تفاوت رقم اعلام‌شده درباره بدهی دولت به شهرداری در گفته‌های شهردار جدید و قبلی تهران، می‌گوید: «قبل از این شهرداری تهران رقمی را به‌عنوان بدهی اعلام می‌کرد بعدازآن دولت رقم دیگری می‌گفت. از طرفی شهرداری درگذشته به لحاظ سیاسی هم با دولت زاویه داشت و همین موضوع باعث می‌شد در مسائل دیگر هم اختلاف وجود داشت. تا وقتی این‌ها رقم مشترکی اعلام نمی‌کردند و یا اسناد و مدارکی درباره درستی ادعای هرکدام ارائه نمی‌شد، امکان اینکه افکار عمومی بفهمد کدام‌یک از رقم‌های اعلام‌شده درست است، وجود نداشت.»

اعطا ادامه می‌دهد: «در حال حاضر به نظر می‌رسد که شهرداری و دولت درباره میزان بدهی‌های دولت به تفاهم رسیده‌اند و در حال حاضر عدد مشترکی اعلام می‌شود. این موضوع می‌تواند امید به پرداخت بدهی را هم تقویت کند. به هر حال افزایش تعامل بین دولت و شهرداری تهران اتفاقی است که در نهایت به نفع تهران و شهروندان تهرانی است.»



اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها