درگذشت خالو محمد قنبر هرمزی حین اجرای موسیقی

خالو محمد قنبر هرمزی پیشکسوت گروه موسیقی «لیوا» بر اثر سکته قلبی حین اجرای موسیقی درگذشت.

درگذشت خالو محمد قنبر هرمزی حین اجرای موسیقی
کد خبر: 148274
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| خالو محمد قنبر هرمزی پیشکسوت گروه موسیقی «لیوا» در حین اجرای موسیقی در هفته هنر هرمز که در تماشاخانه «تئاتر باران» برگزار می‌شود، بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سرزده در «تئاتر باران» و ابراز همدردی با هنرمندان جزیره هرمز، گفت: خالو قنبر تا آخرین ثانیه‌های عمرش، گوش مخاطبانش را از نوا و نغمه پر کرد و سعادت بزرگی یافت که بر صحنه، نقطه پایانی بر عمر گرانبارش گذاشته شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مجموعه «تئاتر باران» در جریان فعالیت های هفته هنر هرمز در بخش‌های مختلف قرارگرفت. وی ابراز امیدواری کرد که هنرمندان هرمز انجام این کارها و امور هنری را زمین نگذارند و یاد خالو قنبر را زنده نگه دارند.

خالو محمد قنبر هرمزی اسطوره موسیقی آئینی هرمز و از مفاخر موسیقی کشور بود و تسلط بسیاری در نواختن سازهای کوبه‌ای داشت. هفته هنر هرمز به همت مجموعه «تئاتر باران» و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر هرمز، از روز شنبه ۱۱ آذر کار خود را آغاز کرده است تا هنر این جزیره بازخوانی شود.

مراسم افتتاح هفته هنرهرمز با حضور سعید اسدی مدیر امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی، اتابک نادری، فاطمه ذوالقدر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، همایون امیرزاده مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خسرو سینایی، ابراهیم پشت‌کوهی، هادی کمالی‌مقدم، علی عابدی و بلالی مدیرعامل موسسه انتشارات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (سروش) در «تئاتر باران» برگزار شد.

در پی درگذشت این پیشکسوت موسیقی اقوام، اجرای برنامه موسیقی گروه «لیوا» در هفته هنر هرمز کنسل شد. به گفته مسئول ارشاد هرمز و فرهاد خوشه که دبیر اجرایی هفته هنر هرمز است، پیکر این هنرمند برای تشییع به جزیره هرمز منتقل می‌شود.

گروه لیوای هرمز از پیشکسوتان موسیقی هرمز و قدیمی‌ترین گروه‌های هرمزگان تشکیل شده که تاکنون در فستیوال‌های مختلف کشور حضور داشته و به معرفی آیین‌های موسیقی هرمزگان پرداخته‌اند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها