کد خبر: 148288
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

قیمت طلا به ۱۲۶۷ دلار رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۱۲۶۷ دلار و ۸۳ سنت رسید.

قیمت طلا به ۱۲۶۷ دلار رسید
کد خبر: 148288
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| پس از آنکه قیمت طلا در جلسه قبل به پایین ترین رقم در 2 ماه گذشته رسید، امروز با افت ارزش دلار قیمت فلز زرد با افزایش مواجه بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.16 درصد افزایش به 1267 دلار و 83 سنت رسید. قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز 0.39 درصد افزایش داشت و به 1269 دلار و 80 سنت رسید.

به گزارش رویترز در حالی که نگرانی ها در خصوص به تعطیلی کشیده شدن احتمالی دولت آمریکا خوش بینی ها در خصوص روند تصویب طرح اصلاح نظام مالیاتی آمریکا را خنثی کرده است، ارزش دلار امروز با افت مواجه بود.

مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن در اختیار جمهوری خواهان است روز دوشنبه رای به برگزاری کنفرانسی در خصوص مصوبه اصلاح نظام مالیاتی با سنا داد و کنگره را یک گام دیگر به سمت تصویب نهایی طرح نزدیک تر کرد.

دومنیک اشنایدر تحلیلگر بازار طلا در هنگ کنگ گفت: «از نظر فنی قیمت طلا نوسان چندانی را شاهد نیست. ما فکر می کنیم تقویت ارزش دلار مدت زیادی تداوم نخواهد داشت.»

«ما فکر نمی کنیم که اصلاحات مالیاتی مد نظر ترامپ موجب ایجاد تقویت ادامه دار رشد اقتصادی شود یا موضع ما را در مورد 2 نوبت افزایش نرخ بهره در سال آینده تغییر دهد.»

بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، تحلیلگران تقریبا مطمئن هستند که فدرال رزرو در نشست هفته آینده خود نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و افت قیمت فلز زرد می گردد.

در همین حال، میزان دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز سه شنبه با 0.17 درصد کاهش به 845.47 تن رسید.


منبع: تسنیم
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها