پیشنهاد کمک قاچاقچیان به صادرکنندگان

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی تهران گفت: به جای افزایش تعرفه واردات کالای رسمی، بخش از درآمد حاصله از کشف کالاهای قاچاق را به مشوق‌های صادراتی اختصاص دهیم.

پیشنهاد کمک قاچاقچیان به صادرکنندگان
کد خبر: 148300
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محسن بهرامی ارض اقدس درباره افزایش تعرفه واردات کالا و تأثیرات آن بر کالاهای مصرفی مردم اظهار کرد: مالیات ارزش‌افزوده روی عموم کالاهای با غیر از کالاهای عمومی، معیشتی و کشاورزی دریافت می‌شود اما دریافت هر نوع دریافت مالیات از کالاهای مصرفی معیشتی، هزینه‌های سبد خانوار را به‌شدت بالا می‌برد.

وی افزود: اما درصورتی‌که بتوانیم میان دریافت عوارض ویژه از کالاهای وارداتی و پرداخت جوایز صادراتی پیوندی بزنیم، بحث دیگر و امری منطقی است اما باید ابعاد آن نیز بررسی شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: به نظر بنده به‌جای این کار می‌توان سهمی ازدرآمدهای حاصله از کشف کالاهای قاچاق را که محل اقتصاد رسمی است به این کار اختصاص دهیم که طرحی زودبازده نیز است.

بهرامی ارض اقدس گفت: واردکنندگان رسمی ما در مسیری هستند که تمام حق‌وحقوق دولتی را پرداخت می‌کنند و وضع یک هزینه جدید به بازار واردات رسمی فاقد منطق است و باید از افرادی که به‌صورت رسمی فعالیت می‌کنند و مخل اقتصاد هستند این پول را دریافت کرد و در واقع آنها به‌جای فعالان رسمی نقره‌داغ شوند.


منبع: تسنیم
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها