کد خبر: 148301
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

حاج رضایی در گفت و گو با اعتماد آنلاین:

نباید مراکش را دست کم بگیریم/بازی با الجزایر خیلی خوب است و می تواند به تیم ملی کمک کند/کی روش فوتبال ایران را تحقیر می کند/ اگر فوتبال ایران بد است چگونه 7 سال در این فوتبال دوام آورده؟

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره نگاه کیروش به فوتبال ایران می گوید: کی روش از ابتدا هم به فوتبال باشگاهی ایران اعتقادی نداشت و هنوز هم بر روی مواضع قبلی خود مانده است.

نباید مراکش را دست کم بگیریم/بازی با الجزایر خیلی خوب است و می تواند به تیم ملی کمک کند/کی روش فوتبال ایران را تحقیر می کند/ اگر فوتبال ایران بد است چگونه 7 سال در این فوتبال دوام آورده؟
کد خبر: 148301
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین | محمد حمیدی- جمعه هفته گذشته قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه برگزار شد و تیم ملی ایران در گروهB این رقابت ها با پرتغال، اسپانیا و مراکش همگروه شد. گری لینکر مجری قرعه کشی این گروه را گروه مرگ رقابت ها نامید. مردم و پیشکسوتان فوتبال کشور هم واکنش های متفاوتی به قرعه تیم ملی داشتند.

البته موضوعی که بیشتر از قرعه کشی مورد توجه اهالی رسانه قرار گرفت مصاحبه تند کی روش علیه تاج و فدراسیون فوتبال بود. او در آن مصاحبه تاج را متهم کرده بود که او را تحت فشار قرار داده است تا نامه ای به وزیر بنویسد و از سلطانی فر درخواست کمک مالی کند. کی روش بعد از آن هم گفته بود که اگر نمی توانند با تفکراتش کنار بیاییند او را اخراج کنند. البته که کی روش مربی سرد و گرم چشیده روزگار قانون بازی را به خوبی بلد است و شاید بشود گفت که مربی تیم ملی فرار رو به جلو کرده است و توپ را به زمین فدراسیون انداخته تا بتواند به خواسته های خودش برسد اما نمی شود از این مصاحبه کی روش به آسانی گذشت. این مصاحبه وجهه فوتبال ایران را خراب کرد. فردای همان مصاحبه روزنامه های مراکشی گزارش هایی درباره جدایی کی روش از تیم ملی ایران نوشتند. همه این اتفاقات به لطف مصاحبه جنجالی مربی سرشناس و گران قیمت تیم ملی رخ داد.

بعد از این مصاحبه تاج در نشستی اضطراری با کی روش سعی در خاتمه دادن به این ماجرا کرد. جلسه ای که در تهران هم ادامه پیدا کرد و مرد اصفهانی فدراسیون فوتبال توانست دل کی روش را دوباره به دست بیاورد و کی روش حتی شده موقت آتش بس اعلام کند. کی روش البته در کنفرانس مطبوعاتی خود بعد از جلسه با تاج درخواستی را مطرح کرد که می تواند جنجال تازه ای در فوتبال باشگاهی و ملی ایران به پا کند. او در این مصاحبه عنوان کرد بازیکنان شاغل در لیگ ایران توانایی بازی در جام جهانی را ندارند. او از باشگاه ها درخواست کرد تا بازیکنان ملی پوش خودشان را در نیم فصل دوم و بعد از هر بازی به مدت یک روز و نیم در اختیار تیم ملی قرار دهند. او گفت در این یک روز و نیم این بازیکنان هیچ تمرینی نخواهند داشت و باشگاه ها مطممئن باشند که بازیکنانشان مصدوم نخواهند شد.

امیر حاج رضایی تحلیل گر فوتبال و مربی پیشین تیم ملی ایران در گفت و گو با اعتماد آنلاین، نگاه بدبینانه کی روش به لیگ ایران و بازیکنان شاغل در لیگ ایران را جدید ندانست وعنوان کرد: کی روش از ابتدا هم به فوتبال باشگاهی ایران اعتقادی نداشت و هنوز هم بر روی مواضع قبلی خود مانده است. برای من صحبت های ایشان جدید نبود، او در گذشته گفته بودند که سطح لیگ ایران قابل مقایسه با لیگ های خارجی نیست و تکیه اش بیشتر بر روی لژیونر های ایران خواهد بود. البته باید بگویم که شاید در بخش هایی حق با آقای کی روش باشد.

او ادامه داد: اما برای من مقداری صغیر است که بازیکنی با کلاس های یک و نیم روزه، بتواند سطح بازی خود را به سطح بازی بازیکنان اروپایی برساند. من فکر می کنم برنامه کی روش در واقع بالا بردن آمادگی ذهنی بازیکنان و تمرینات ذهنی بازیکنان است تا تفکر بازیکنان را به زعم خودش از یک تفکر سطحی بالا بیاورد.
حاج رضایی برای جلوگیری از ایجاد تنش بین بازیکنان و مربیان لیگ برتر برگزاری نشت بین آنها و کی روش را و ضروری دانست و گفت: به هر حال باشگاه ها بازیکنان خودشان را لازم دارند. آنها از ابتدای فصل برنامه ریزی های خود را انجام داده اند و نباید در این بین متضرر شوند. باشگاه ها هم باید بدانند که در راه جام جهانی می شود اغماض هایی صورت گیرد.

این تحلیل گر فوتبال کشور پیشکسوت های فوتبال ایران را اولین منتقدان جدی فدراسیون و فوتبال ایران می داند اما نحوه انتقاد کی روش را به جا و صحیح نمی داند و عنوان می کند: متاسفانه حرف های کی روش همواره با تحقیر فوتبال ایران همراه است، هرچند که در صحبت های خود برای مردم ایران و هواداران فوتبال ایران سربلندی را خواستار است، اما در آخر حرف خودشان را می زنند و فوتبال ایران را کوچک می کنند. سوال من از آقای کی روش این است که علی رغم این همه خرابی و ویرانی در فوتبال ایران، چگونه 7 سال در این فوتبال دوام آورده اید؟

حاج رضایی فدراسیون فوتبال فعلی و پیشین را مقصر تمام این بی اخلاقی ها می داند و می گوید: بعد از انقلاب دو فدراسیون و رئیس فدراسیون قدرتمند در ایران داشته ایم، دونفر که همه آنها را می شناسیم، اگر این دو نفر امروز سکان ریاست فوتبال ایران را در دست داشتند کی روش چنین فضایی پیدا نمی کرد.
وی افزود: شما مجسم کنید که در مقابل میلیارد ها تماشاگری که از طریق امواج ماهواره ای در حال تماشای قرعه کشی جام جهانی هستند، ایشان مصاحبه ای انجام می دهد و تهدید به اخراج خودش می کند. این برای وجهه فوتبال ما صورت خوشی ندارد.

این مربی پیشین تیم ملی در پایان درباره بازی های تدارکاتی تیم ملی در راه جام جهانی و شرط انتخاب تیم ها به اعتماد آنلاین گفت: ما نباید مراکش را دست کم بگیریم. مراکش بازیکنانی دارد که در لیگ های معتبر اروپایی بازی می کنند باید بدانیم که مهمتر از اسم حریف تدارکاتی، سبک بازی آن تیم است که اهمیت دارد. آنها باید بتواند نحوه بازی تیم های گروه ما را شبیه سازی کند. بازی با الجزایر خیلی خوب است و می تواند به تیم ملی کمک کند. در مورد تیم های اروپایی هم کار بسیار سختی داریم و باید تلاش کنیم تا حریفان قدرتمند اروپایی را برای بازی با تیم ملی مجاب کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها