کد خبر: 148303
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

کشورهای پیشگام در صنعت فاینانس اسلامی معرفی شدند/امارات در صدر

سه کشور پیشگام در آخرین روز کنفرانس بانکداری اسلامی جهان در این حوزه معرفی شدند.

کشورهای پیشگام در صنعت فاینانس اسلامی معرفی شدند/امارات در صدر
کد خبر: 148303
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| «توسعه فاینانس اسلامی و شاخص» توماسون رویترز با همکاری «بانک توسعه اسلامی» نشان می دهد که برای پنجمین سال متوالی کشورهای امارات متحده عربی، بحرین و مالزی عنوان نخست تا سوم را در میان کشورهای اسلامی در بخش فاینانس به خود اختصاص می دهند.

همچنین بر اساس گزارش «کنفرانس بانکداری اسلامی جهان»، توسعه صنعت فاینانس اسلامی به ۲.۲ تریلیون دلار رسیده است.

به گزارش ترید عربیا میانگین ارزش جهانی توسعه فاینانس اسلامی و شاخص آن که بعنوان نماد کلی توسعه این صنعت عمل می کند در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۹.۹ درصد افزایش پیدا کرده است، که این رقم برای سال ۲۰۱۶ میلادی ۸.۸ درصد ثبت شده بود.

پنج شاخص اصلی توسعه فاینانس اسلامی عبارت از توسعه کمی، دانش، حاکمیت، مسولیت اجتماعی شرکت و آگاهی است.

این گزارش نشان می دهد که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همچنان بعنوان قطب فاینانس اسلامی هستند؛ ضمن اینکه کشورهای مشترک المنافع دولت های مستقل، اروپا، کشورهای شرقی و غربی آفریقا از رشد قابل توجهی در صنعت توسعه فاینانس اسلامی برخوردار شده اند. بر همین اساس فاینانس اسلامی می تواند به کشورها کمک کند تا خود را به وضعیت های سخت اقتصادی وقف دهند.

«ندیم نجار» مدیر بخش منطقه ای خاورمیانه و شمال آفریقا در توماسون رویترز گفت: شاهد این مطلب هستیم که صنعت فاینانس اسلامی می تواند همچون یک ابزار استراتژیکی برای سیاستگذاران برای داشتن رشد پایدار بمنظور مقابله با تبعات رشد کند اقتصادی در بازارهایی از قبیل خاورمیانه عمل کند.


منبع: ایبنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها