کد خبر: 148329
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

گنجینه‌هایی از فیتز جرالد، همینگوی و گلدمن در حراج بونامز نیویورک

حراج بونامز نیویورک آثاری از ادیبان و نویسندگان مشهور را چکش می‌زند.

گنجینه‌هایی از فیتز جرالد، همینگوی و گلدمن در حراج بونامز نیویورک
کد خبر: 148329
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| در این حراج که با عنوان «صداهای قرن بیستم» امروز، ششم دسامبر برگزار می‌شود نسخه اوریجنال شاهکار اسکات فیتز جرالد، یعنی گتسبی بزرگ (1925)، دست‌نوشته‌هایی از اما گلدمن و پاره‌هایی از «ناقوس‌ها برای که به صدا درمی‌آیند» اثر ارنست همینگوی چکش می‌خورد.

«گتسبی بزرگ»، شاهکار اسکات فیتزجرالد برای اولین‌بار در ۱۰ آوریل ۱۹۲۵ منتشر شد و آنچه در این حراج چکش خواهد خورد همین نسخه از رمان است. ماجراهای این کتاب در نیویورک و لانگ آیلند و در تابستان سال ۱۹۲۲ اتفاق می‌افتند. داستان دورانی را توصیف می‌کند که فیتز جرالد خود آن را دوران موسیقی جاز یا عصر جاز می‌نامید. چاپ اول گتسبی بزرگ (در سال ۱۹۲۵) موفقیت چندانی کسب نکرد و در طول مدت ۱۵ سال باقی‌مانده از عمر فیتز جرالد فقط حدود 25000 جلد از آن به فروش رسید. کتاب در سال‌های پایانی ۱۹۳۰ (دوران رکود اقتصادی بزرگ) و همچنین در خلال جنگ جهانی دوم به‌طور کلی بدست فراموشی سپرده شد، اما بعد از جنگ، در سال‌های ۱۹۴۵ و ۱۹۵۳ تجدید چاپ شد و بلافاصله خوانندگان و طرفداران بیشماری یافت. نسخه اوریجنال شاهکار اسکات فیتز جرالد با قیمت 40 تا 60 هزار دلار چکش خواهد خورد.

در بونامز نیویورک همچنین دست‌نوشته‌هایی از اما گلدمن با قیمت 70 تا 100 هزار دلار چکش خواهد خورد. اما گلدمن بیش از همه به دلیل فعالیت‌های آنارشیستی سیاسی، نوشته‌ها و سخنرانی‌هایش مشهور است. گلدمن نقشی اساسی در توسعه فلسفه سیاسی آنارشیسم در آمریکای شمالی و اروپای اوایل قرن بیستم داشت.

و در آخر در این حراج پاره‌هایی از «ناقوس‌ها برای که به صدا درمی‌آیند» اثر ارنست همینگوی با قیمت 25 تا 35 هزار دلار چکش می‌خورد. این رمان در سال ۱۹۴۰ منتشر شد. عنوان این کتاب برگرفته از یکی از آثار شاعر انگلیسی زبان، جان دان است.

منبع: هنرآنلاین
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها