عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

نامه رییس سیا به سردار سلیمانی نشان دهنده مستاصل بودن آمریکایی هاست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نامه رییس سیا به سردار سلیمانی نشان دهنده مستاصل بودن آمریکایی ها از شرایط منطقه است.

نامه رییس سیا به سردار سلیمانی نشان دهنده مستاصل بودن آمریکایی هاست
کد خبر: 148365
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۵ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| علیرضا رحیمی درباره نامه رییس سیا به سردار سلیمانی و عدم دریافت این نامه از سوی سردار سلیمانی گفت: مراودات و مکاتبات بین کشورها تشریفات خاص خودش است اگر نامه رسمی قرار است از کشوری ارسال شود از مسیر دیپلماتیک است.

وی افزود:برخورد سردار سلیمانی با نامه رییس سازمان سیا دقیقا در چارچوب پروتکل های نظامی، مسیر درست و عزت مندانه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: به دلیل آن که محتوای این نامه دریافت نشده نمی توانیم اظهارنظر محتوایی درباره آن داشته باشیم ولی این موضوع نشان می دهد که آمریکایی ها پروتکل های رسمی، تشریفاتی و دیپلماتیک را در مواقع خاص نادیده می گیرند.
رحیمی گفت: وضعیت اقلیم کردستان و همه پرسی و این موضوع که این همه پرسی از سوی دولت مرکزی به رسمیت شناخته نشد و موفقیت های خط مقاومت در سرکوب داعش، آمریکایی ها را عصبانی کرده است از این رو امروز آنان دست به هر اقدامی می زنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: نامه رییس سیا به سردار سلیمانی نشان دهنده مستاصل بودن آمریکایی ها از شرایط پیش آمده در منطقه است
رحیمی تاکید کرد: حرکت هایی که تابع پروتکل های تشریفاتی و دیپلماتیک نیست، می تواند نشان از عدم انسجام و به هم ریختگی سیاست خارجی یک دولت باشد.

گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در آیین تجلیل از ممتازان آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه حرف جمهوری اسلامی در جهان رسا و بلند است، گفت: همین اواخر زمانی که قاسم سلیمانی در بوکمال بود، رئیس سازمان سیا به وسیله یکی از رابطان خود در منطقه، نامه‌ای برای سردار سلیمانی فرستاد اما ایشان گفت «نامه تو را نمی‌گیرم و نمی خوانم و اصلا با این افراد صحبتی ندارم»

وی ادامه داد: امثال قاسم سلیمانی، محصول و تربیت‌شده انقلاب اسلامی هستند؛ اوست که به رهبری نامه می‌نویسد و می‌گوید «فرزند و سرباز شما، قاسم سلیمانی».
همچنین واشنگتن پست اخیرا در خبری نوشت که مایک پمپئو رئیس سازمان سیا در ادعایی از ارسال نامه به سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس خبر داده و گفته است او این نامه را نخواند.

در این مطلب آمده است: پمپئو در نشست بنیاد دونالد ریگان مدعی شد که برای سردار قاسم سلیمانی نامه ای ارسال کرده و در رابطه با حمله به منافع آمریکا در عراق به وی هشدار داده است.

پمپئو در ادامه گفت: این نامه را برای فرمانده سپاه قدس ایران فرستاده اما او آن نگشوده و نخوانده است.

منبع: ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها