رویترز در تحلیلی از ارزیابی آلمان‌ها نسبت به ترامپ می‌گوید؛

آلمانی‌ها ترامپ را مشکل‌سازتر از کره شمالی و روسیه می‌بینند

نظرسنجی اخیر آلمانی‌ها حاکی از آن است که رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ، از زمان ورودش به کاخ سفید تا به امروز، چالش‌های بیشتری نسبت به کره شمالی و روسیه داشته است.

آلمانی‌ها ترامپ را مشکل‌سازتر از کره شمالی و روسیه می‌بینند
کد خبر: 148385
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۵ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| الهه شهبازی- طبق نظرسنجی بنیاد کوربر، آلمانی‌ها، دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا را به عنوان چالشی بزرگ‌تر برای سیاست خارجی آلمان نسبت به رهبران مستبد کره شمالی، روسیه و ترکیه، می‌دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از رویترز، آلمانی‌ها ترامپ را مشکلی بزرگ‌تر از کرهٔ شمالی و روسیه می‌بینند.

طبق نظرسنجی بنیاد کوربر، آلمانی‌ها دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا را به عنوان چالشی بزرگ‌تر برای سیاست خارجی آلمان نسبت به رهبران مستبد کره شمالی، روسیه و ترکیه، می‌دانند.

این نظرسنجی ارتباط با ترامپ و ایالت متحده، رتبه دوم را با ۱۹ درصد به عنوان یک چالش بزرگ دارد، در حالی که ترکیه ۱۷، کره شمالی ۱۰ و روسیه ۸ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

رویترز در ادامه این تحلیل می‌گوید ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید در ماه ژانویه، با خروج از معاهده زیست‌محیطی پاریس، امتناع از تأیید توافقنامه بین‌المللی ایران، انتقاد از تجارت بیش از اندازه آلمان و کمک‌هایش به اتحادیه نظامی ناتو، آلمانی‌ها را ناراحت و ناامید کرده است.

اقدامات ترامپ موجب شد آنگلا مرکل، صدر اعظم محتاط آلمان در اوایل سال جاری بگوید که برلین در آینده قادر نیست به ایالت متحده اعتماد کند. او همچنین از اروپا خواست که سرنوشت خود را در دستان خود بگیرد.

یک نظرسنجی از ۱۰۰۵ آلمانی نشان داد که ۵۶ درصد از آلمانی‌ها روابط با ایالات‌متحده را بد یا بسیار بد توصیف کردند.

علی‌رغم تعهد مرکل، این نظرسنجی نشان‌دهنده شک و تردید عمیقی درباره نقش فعال آلمان در بحران‌های بین‌المللی است، در حالی که ۵۲ درصد از پاسخ‌دهندگان می‌گویند این کشور باید سیاست‌های پس از جنگ خود را با محدودیت ادامه دهد.

این ممکن است نشان‌دهنده این موضوع باشد که نه مرکل و نه رقبای اصلی او در کمپین انتخابات اخیر، درباره چگونگی برخورد با چالش‌ها از سوی دولت مخرب ترامپ و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا صحبت چندانی نداشته‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها