کد خبر: 148709
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۸ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

اسرائیل مدعی شد که تونل حملۀ متعلق به حماس را در نوار غزه منهدم کرده است

تخریب یکی از بزرگترین تونل‌های حماس

نظامیان رژیم صهیونیستی روز یکشنبه یکی از بزرگ‌ترین تونل‌های واقع در نوار غزه را منهدم کردند؛ این تونل محل عبور نیروهای نظامی تشکیلات حماس بود.

تخریب یکی از بزرگترین تونل‌های حماس
کد خبر: 148709
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۸ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| شبکۀ تونل‌های واقع در نوار غزه در طول جنگ 2014 این توانایی را به مبارزان حماس داد تا با عملیات ایذایی نیروهای اسرائیلی را غافلگیر کنند. پس از این جنگ نیروهای صهیونیستی با کمک ایالات متحده اقدامات متقابلی را برای کشف و انهدام این تونل‌ها انجام دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، و به نقل از رویترز، تونل منهدم شده در روز یکشنبه بیش از صدها متر طول داشت و شبکۀ آن داخل مرزهای اشغالی گسترده شده بود. سرهنگ دوم، جاناتان کانریکوس، سخنگوی نظامی اسرائیلی در گفتگو با خبرنگاران افزود این تونل پروژه‌ای جدید بود و «تلاش جدی حماس» را نشان می‌دهد.

وی با سرباز زدن از اینکه اسرائیل چگونه مسئولیت احداث تونل را متعلق به حماس می‌داند، افزود این تونل به یک کیلومتری مناطق صهیونیست‌‌نشین رسیده بود.

پیش‌تر در 30 اکتبر به طور رسمی اعلام شد که رژیم صهیونیستی تونلی متعلق به جهاد اسلامی را منهدم کرد. در طول این عملیات 10 رزمنده جهاد اسلامی و دو رزمنده حماس به شهادت رسیدند. منابع اسرائیلی مدعی شدند که این کشته‌ها نتیجۀ سقوط غیرعمدی گذرگاهی در نوار غزه بودند.

کانریکوس دربارۀ تعداد تلفات این عملیات افزود «تا جایی که اطلاع داریم» عملیات روز یکشنبه هیچ تلفاتی نداشت، اگرچه او در ادامه افزود این تونل‌ها می‌توانند برای نظامیان نوار غزه «تلۀ مرگ» باشند.

او در پایان مدعی شد نیروهای دفاعی رژیم صهونیستی به کشف و انهدام این تونل‌ها ادامه خواهند داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها