سیدمحمدمجتبی حسینی معاون هنری ارشاد شد

سیدعباس صالحی در حکمی سیدمحمدمجتبی حسینی را به عنوان معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب کرد.

سیدمحمدمجتبی حسینی معاون هنری ارشاد شد
کد خبر: 148731
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۸ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی، سیدمحمدمجتبی حسینی را به عنوان معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب کرد.
در حکم سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به سیدمحمدمجتبی حسینی آمده است:«نظر به سوابق و تجربیات ارزشمند جنابعالی در رشته‌های مختلف هنری به‌موجب این حکم به سمت «معاون امور هنری» منصوب می‌شوید. امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود و نیروهای کارآمد در رونق بخشیدن به فعالیت‌های هنری، حمایت از تولید آثار و محصولات هنری، تقویت نهادهای صنفی و توسعه حضور فرهنگی هنری ایران در جهان موفق و مؤید باشید.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از خدمات و تلاش‌های چهار ساله علی مرادخانی معاون پیشین معاونت امور فرهنگی تقدیر کرد.

حسینی دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی و هنر است و از جمله سوابق او می‌توان به مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده تام‌الاختیار وزیر و دبیر شورای ارزیابی هنرمندان، شاعران و نویسندگان کشور، نماینده تام الاختیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون فنی و حقوقی شورای عالی میراث فرهنگی کشور، عضو هیات امنای مجمع کتابخانه‌های بزرگ کشور (مکتب)، عضو کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیرعامل و و عضو هیات مدیره کتابخانه و موزه ملی ملک و .... اشاره کرد.

مدرس تاریخ هنرهای کتاب‌آرایی ایران، مشاور طرح پژوهش و نشر نفایس هنری آستان قدس رضوی، مشاور گروه هنر و معماری بنیاد دایره‌المعارف جهان اسلام، عضو شورای سیاستگذاری همایش بین‌المللی انجمن علمی هنرهای اسلامی دانشگاه تهران و.... از جمله سوابق علمی و هنری حسینی به شمار می‌آید.

حسینی در حالی امروز به عنوان جایگزین علی مرادخانی معرفی شد که پیش از این بارها زمزمه‌هایی مبنی بر رفتن مرادخانی از معاونت هنری مطرح شده بود. حالا با انتخاب حسینی برای معاونت هنری و با توجه به این که او سابقه فعالیت اجرایی چندانی در حوزه هنر ندارد، باید منتظر ماند و دید آیا او می‌تواند در این پست پرحاشیه وزارت ارشاد در طول سال‌های اخیر به کارش ادامه دهد یا نه.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها