کد خبر: 148873
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

از کشف بیشترین مواد مخدر جهان در ایران تا نهایی شدن تعداد قربانیان زلزله

زلزله امروز هم مانند چندین روز گذشته پای ثابت اخبار اجتماعی بود.

از کشف بیشترین مواد مخدر جهان در ایران تا نهایی شدن تعداد قربانیان زلزله
کد خبر: 148873
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| باگذشت 29 روز از وقوع زلزله در شهرهای غربی کشور بالاخره امروز آمار قربانیان این اتفاق تلخ نهایی شد. با شناسایی و معرفی ۴۱ جسد دیگر از متوفیان زلزله کرمانشاه، تعداد اجساد این حادثه به ۶۲۰ تن افزایش یافت. از این ۴۱ جسد، ۴۰ نفر بر اساس لیست دانشگاه علوم پزشکی و یک مورد نیز توسط کمیته تجسس شناسایی شده‌اند.


از آنجایی که به نظر می‌رسد زلزله قصد ندارد دست از سر شهرهای غربی ایران بردارد، امروز هم زمین‌لرزه‌ای در عمق 10 کیلومتری زمین رخ‌داده، 35.07 درجه عرض شمالی و 45.80 درجه عرض شرقی ثبت شده است. این زمین‌لرزه در 21 کیلومتری حلبچه عراق، 26 کیلومتری ازگله و 39 کیلومتری نوسود در استان کرمانشاه به ثبت رسیده است. به گفته سخنگوی هلال احمر این زلزله کشته و زخمی نداشته است.

نزدیک به سالگرد وقوع حادثه پلاسکو هنوز هم خبرهایی درباره آن شنیده می‌شود. امروز شهردار تهران درباره انتصاب مدیرعامل آتش‌نشانی و تقاضای خانواده آتش‌نشانان پلاسکو توضیحاتی داد. محمدعلی نجفی گفت: «تقاضای اصلی خانواده شهدای پلاسکو از بنیاد شهید است و می‌خواهند که بنیاد شهید، آنها را قبول کند تا بتوانند از مزایا استفاده کنند اما تا کنون بنیاد شهید این مسئله را نپذیرفته چرا که می‌گوید این پذیرش بر اساس ضوابط‌شان نیست. اخیراً برای رئیس بنیاد شهید نامه‌ای نوشتم و مجدداً این تقاضا را مطرح کردم و مطمئن باشید در این 11 ماه آنچه که از عهده شهرداری تهران برآمده انجام داده البته ما می‌دانیم از دست دادن عزیزان را نمی‌شود جبران کرد اما اگر خواسته‌ای در چارچوب ضوابط داشته باشند به آن پاسخ مثبت می‌دهیم.»

یکی از خبرهای جالب امروز آمار کشف مواد مخدر در ایران بود. به گفته قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به طور میانگین 75 درصد کشفیات جهانی تریاک، 61 درصد کشفیات مرفین، 17 درصد هروئین و همچنین بیشترین موارد کشف پیش سازهای شیمیایی مواد مخدر توسط ایران صورت می‌گیرد.

دیروز فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ با حضور در شورای شهر از تلاش برای راه‌اندازی گشت‌های سپاه در تهران برای مقابله با اراذل‌واوباش خبر داد. این حرف‌ها واکنش سخنگوی وزارت کشور را به دنبال داشت. سید سلمان سامانی امروز گفت: «متولی برخورد با اراذل‌واوباش و مبارزه با سرقت و مسائلی از این دست نیروی انتظامی است. به‌صورت کلى راهکارهای قانونی پیش بینی شده که هر یک از دستگاه‌هایی که وظیفه انجام برنامه‌های شورای اجتماعی کشور در خصوص مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را دارند، مى‌توانند از همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌ها برای انجام وظایف قانونی خود استفاده کنند اما در بررسی که من داشتم، تاکنون نیروی انتظامی تهران بزرگ از هیچ دستگاهی درخواست کمک و یا مشارکت برای مبارزه با این موضوع را نداشته است.»





اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها