از سوت بلبلی سخنگوی قوه قضاییه در نشت با دانشجویان تا احتمال برگزاری نشست «مجمعتین»

امروز 20 آذر ماه حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در جمع دانشجویان دانشگاه شریف سخنرانی کرد که علاوه بر مطرح شدن سخنانی مهم با حاشیه های نوینی هم همراه بود

از سوت بلبلی سخنگوی قوه قضاییه در نشت با دانشجویان تا احتمال برگزاری نشست «مجمعتین»
کد خبر: 148876
|
۱۳۹۶/۰۹/۲۰ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| سخنگوی قوه قضاییه امروز در نشستی که در دانشگاه شریف برگزار شد از پرنده بقایی، فریدون صحبت کرد و به سوالی در مورد رئیس قوه قضاییه هم پاسخ داد؛ اژه‌ای همچنین تاکید کرد که کسی به عنوان انتقاد تحت تعقیب قرار نمی‌گیرد و انفرادی قبل از تفهیم اتهام غلط است؛ او همچنین اظهار داشت که شکنجه قانونا و اخلاقا ممنوع است. واکنش اژه‌ای به سوت و دست زدن‌های دانشجویان یکی از نکات جالب این نشست بود. او با ذکر خاطره ای گفت: در مجلسی رفتم صحبت کنم مدام سوت می زدند که من گفتم اگر بنا باشد سوت بزنید منم بلدم، بلبلی هم بلدم و در ادامه مشغول سوت زدن شد.مشروح گفته‌های اژه‌ای در این نشست را می‌توانید در اینجا بخوانید .

غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ازنشست جریان های سیاسی استقبال کرد. او در نشست خبری خود که امروز برگزار شد ارزیابی اش از رایزنی جریان‌های سیاسی و در پاسخ به این سوال که این مساله تا چه حد به تقویت نظام حزبی منجر می‌شود، گفت: این سوال با بند ۶ اساسنامه جامعه روحانیت سازگاری دارد که هدایت اقشار مردم و گروه‌های سیاسی از طریق تبیین وظایف اساسی ارائه راه حل است.

همچنین در واکنش به این بخش از اظهارات مصباحی مقدم مبنی بر اینکه «برای برگزاری نشست مشترک با مجمع روحانیون مبارز حرفی نداریم» محمد مقدم عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در گفت و گو با اعتمادآنلاین اظهار کرد: اگر ایشان این موضوع را مطرح کرده اند در جلسه بعدی مجمع روحانیون موضوع برگزاری جلسه مشترک با جامعه روحانیت را مطرح می کنیم و در آن جلسه نظر اعضا مطرح خواهد شد. ولی به طور کلی ما منعی برای این کار نمی بینیم. .

یکی دیگر از خبرهای مهم امروز اظهارنظرمحمود واعظی رییس‌دفتر رییس‌جمهور درباره یکی از جنجالی‌ترین سوژه‌هایی بود که پس از ارائه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس در فضای مجازی به راه افتاد. واعظی در پاسخ به انتقادی درباره‌ افزایش عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه 97 اظهار کرد: ‌من هم در فضای مجازی با این انتقادات مواجه شده‌ام. به هر حال کسانی که بودجه را طراحی کردند به دنبال این بودند که در این بودجه موضوع عدالت و رسیدگی به طبقات محروم جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد. رئیس جمهور هم قول داده‌اند که تا سال 1400 فقر مطلق را از بین ببرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها