کد خبر: 148877
|
۱۳۹۶/۰۹/۲۰ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

از کنسرت یلدایی محمد معتمدی تا دفاع وزیر ارشاد از عملکرد علی مرادخانی

دفاع وزیر ارشاد از عملکرد چهارساله علی مرادخانی در جلسه معارفه سیدمحمدمجتبی حسینی معاون هنری ارشاد، گفت‌وگو با محمد معتمدی درباره کنسرتش در آستانه شب یلدا و اعلام نامزدهای هفتادوپنجمین دوره جوایز گلدن گلوب از مهم‌ترین اخبار فرهنگی امروز بودند.

از کنسرت یلدایی محمد معتمدی تا دفاع وزیر ارشاد از عملکرد علی مرادخانی
کد خبر: 148877
|
۱۳۹۶/۰۹/۲۰ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| تازه‌ترین کنسرت محمد معتمدی، خواننده موسیقی اصیل ایرانی در روزهای 29 آذرماه و اول دیماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود. معتمدی در این کنسرت قطعه «یلدا» و «برف» را برای اولین‌بار روی صحنه اجرا می‌کند. این خواننده این روزها در تدارک تور کنسرت‌های زمستانی خودش در شهرستان‌هاست. اینها موضوعاتی بودند که محمد معتمدی در گفت‌وگویی با اعتمادآنلاین درباره آن‌ها بیشتر توضیح داد. احتمال اجرای محمد معتمدی در سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر و فعالیت‌هایش در زمینه تیتراژخوانی هم دیگر مواردی بود که درباره آن‌ها صحبت شد. این گفت‌وگو را می‌توانید در اینجا بخوانید.

آیین معارفه سیدمحمدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت ارشاد امروز در حالی برگزار شد که سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحبت‌هایش از عملکرد علی مرادخانی در طول چهار سال گذشته دفاع کرد. به گفته وزیر ارشاد اگر چه فعالیت‌های این وزارتخانه به طور کلی از پیچیدگی برخوردار است اما فعالیت معاون امور هنری با توجه به گستردگی آن در بخش‌های مختلف، نسبت به دیگر معاونت‌ها و بخش‌ها دشوارتر است. صالحی تکثر دیدگاه‌ها و سلایق عام و خاص در جامعه نسبت به موضوعات هنری را یکی از دلایل سختی کار معاون هنری عنوان کرد و گفت در چهار سال گذشته در این معاونت اتفاقات مثبتی رخ داده است و همین باعث شده تا در دولت یازدهم فضای امن‌تری برای هنرمندان به وجود بیاید.

نامزدهای هفتادوپنجمین دوره جوایز گلدن گلوب در حالی اعلام شد که نامی از فیلم «نفس» (نماینده سینمای ایران در اسکار 2018) در میان نامزدهای بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان این دوره به چشم نمی‌خورد. در این بخش «زنی شگفت‌انگیز» از شیلی، «نخست پدرم را کشتند» از کامبوج، «در محاق» از آلمان، «بی‌عشق» از روسیه و «میدان»‌ از سوئد به عنوان نامزد معرفی شدند. در این دوره از مراسم گلدن گلوب فیلم «شکل آب» به کارگردانی گیلرمو دل‌تورو با نامزد شدن در ۷ رشته پیشتاز است. پس از آن فیلم‌های «پست» و «سه بیلبورد بیرون از ابینگ، میزوری» هر کدام در ۶ رشته نامزد جایزه شدند تا در نهایت همه چیز به مراسم پایانی هفتادوپنجمین دوره گلدن گلوب موکول شود. لیست کامل نامزدهای این دوره از گلدن گلوب را می‌توانید اینجا ببینید.

دومین جلد از مجموعه نمایشنامه‌های زنده‌یاد محمود استادمحمد توسط نشر چشمه راهی بازار کتاب شد. در این مجموعه ۲ نمایشنامه «آخرین بازی» و «کافه مک‌اَدَم» به چاپ رسیده است. پیش از این جلد اول این مجموعه حاوی ۲ نمایشنامه «آسید کاظم» و «تیغ و ترنا» توسط این نشر منتشر شده بود و قرار است جلد سوم مجموعه نمایشنامه‌های استادمحمد نیز شامل «گل یاس» و «عکس خانوادگی» به زودی منتشر شود.

ناهید دایی جواد از خوانندگان موسیقی سنتی در 75 سالگی بر اثر حادثه رانندگی درگذشت. این خواننده در سال ۱۳۸۱ سه کنسرت در تهران و در تالارهای وحدت، اندیشه و فرهنگ با مشارکت کیان علی‌نژاد اجرا کرد و پس از آن به همراه «گروه ایراندخت» تور کنسرتی را در شرق ایالات متحده داشت. آخرین اجرای او در خارج از کشور در بزرگداشت پیرنیا در لندن بود. مراسم تشییع پیکر این خواننده روز چهارشنبه از مقابل غسالخانه اصفهان برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها