استاندار تهران:

دستگاه‌های متولی برای رفع بوی پسماندهای جنوب تهران چاره‌اندیشی کنند

استاندار تهران به همراه مدیران کل محیط زیست و آبفای استان، فرمانداران ری، تهران و اسلامشهر به منظور رصد و آنالیز برخی از مراکزی که به عنوان کانون بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) در محدوده جنوب غرب استان تهران و در نزدیکی شهرستان اسلامشهر شناسایی شده‌اند راهی این مناطق شدند.

دستگاه‌های متولی برای رفع بوی پسماندهای جنوب تهران چاره‌اندیشی کنند
کد خبر: 149280
|
۱۳۹۶/۰۹/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمدحسین مقیمی در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه جنوب تهران علاوه بر اینکه دارای صنایع زیادی است پسماندهای زیادی هم به این مناطق سرازیر می شود، گفت: رودخانه های شمال تهران نیز با ورود به این منطقه بر مشکلات زیست محیطی این منطقه افزوده اند.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان برنامه های خوبی را در این زمینه در دست اجرا دارد که تصفیه خانه بزرگ آب و فاضلاب جنوب تهران از جمله مهمترین این طرح‌ها است، افزود: فاز نخست این تصفیه خانه راه اندازی شده است و فاز دوم آن نیز در آینده نزدیک اجرا می گردد.

مقیمی ادامه داد: تعدادی از واحدهای دامداری و کشاورزی این منطقه نیز مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد تا اقدامات و قوانین زیست محیطی را به خوبی اجرا و به موقع عملیاتی کنند و با کاشت درخت و توسعه فضای سبز بوی نامطبوع منطقه را از بین ببرند.

استاندار تهران اقدامات محیط زیست استان تهران در شناسایی و پی گیری موضوعات مربوط به کانون های بوی اطراف فرودگاه امام را مهم و موثر ارزیابی کرد و گفت: محیط زیست استان تهران، مسائل زیست محیطی جنوب تهران را به طور جدی دنبال خواهد کرد و به تمامی فرمانداران استان نیز تکلیف شده است تا اقدامات مستمر را در این زمینه انجام دهند.

مقیمی با اشاره به اینکه شهرداری تهران نیز سعی دارد تا با اجرای طرح تفکیک پسماند زباله از مبدا از آلودگی های جنوب تهران بکاهد ، اظهار داشت: با اجرای این طرح 25 درصد از از پسماندهایی که به جنوب شهر سرازیر می شود، کاهش خواهد یافت.

استاندار تهران در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه از هم اکنون جلسات مربوط به درختکاری و توسعه فضای سبز در استانداری تهران برگزار می شود ، افزود: تمامی ارگان ها مسئول شده اند تا در افزایش فضای سبز اهتمام بیشتری را داشته باشند.

وی با اشاره با اینکه میانگین فضای سبز برای هر شهروند 15 متر است و شهرستان های استان تهران باید در توسعه فضای سبز به سطح طرح‌های جامع برسند، افزود: برخی از شهرستان های استان تهران به این سرانه رسیده اند و برخی نیز که به این سطح از میانگین نرسیده اند سعی می کنیم با توسعه فضای سبز به شرایط مطلوبی دست یابند.

استاندار تهران ادامه داد: اجرای کمربند فضای سبز نیز از اولویت های دیگر دولت در شهر تهران محسوب می شود که سازمان جنگل ها و مراتع و شهرداری به عنوان متولی این امر سعی در اجرای آن را دارند.

منبع: ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها