4/22/2018
یکشنبه، ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
6 راه برای این که خستگی مغز را رفع کنیم

6 راه برای این که خستگی مغز را رفع کنیم

آیا مغزتان خسته است؟ فکر می‌کنید بیش از حد از مغرتان کار می‌کشید؟
اعتمادآنلاین| دکتر دیوید راک، مدیر موسسه نورولیدرشیپ و نویسنده کتاب Your Brain at Work می‌گوید که ما امروز با شیوع همگانی خستگی مفرط مغز روبه‌رو هستیم.

او می‌گوید: ما در زمانی زندگی می‌کنیم که انجام کارهای متعدد، توجه مقطعی و بارگذاری بیش از اندازه اطلاعات سلامت ذهنی بسیاری از افراد را تهدید می‌کند.

اما شش فعالیت هست که به کمک آن‌ها می‌توانید خستگی مغز را برطرف کنید و به مغز کمک کنید عملکرد خود را بهتر انجام دهد. دکتر راک می‌گوید: این شش فعالیت، هر آنچه مغز برای عملکرد درست و کامل به آن نیاز دارد را در اختیار مغز قرار می‌دهد. با تمرین منظم این هفت فعالیت می‌توانید به مغز خود کمک کنید فعالیت‌های خود را هدایت و موازنه کند. این کار ارتباطات درونی مغز را تقویت می‌کند و باعث بهبود روابط شما با دیگران نیز می‌شود.

*زمانی برای تمرکز: وقتی ما به شیوه‌ای هدفمند روی کارهای‌مان تمرکز می‌کنیم، چالش‌هایی را پیش روی مغز قرار می‌دهیم که در حقیقت باعث شکل‌گیری ارتباطات عمیقی در مغز می‌شود.

*زمانی برای بازی: وقتی به خودمان اجازه می‌دهیم خودانگیخته یا خلاق باشیم و از تجربیات جدید و از بازیگوشی لذت ببریم به شکل‌گیری ارتباطات جدید در مغز کمک کرده‌ایم.

*زمانی برای برقراری ارتباط: وقتی با دیگر افراد ارتباط برقرار کنیم، مدارهای اجتماعی مغز را به شدت تقویت خواهیم کرد.

*زمانی برای ورزش: از طریق ورزش‌های منظم- که بهتر است شامل تمرینات ایروبیک باشد- می‌توانیم به روش‌های مختلف مغز را تقویت کنیم.

*زمانی برای پرداختن به درون: وقتی در آرامش به درون خودمان رجوع می‌کنیم و بر احساسات، ذهنیات، عواطف و افکارمان متمرکز می‌شویم در واقع داریم به مغزمان کمک می‌کنیم.

*زمانی برای خواب: به مغز زمان کافی برای خواب و استراحت بدهید. با این کار آموخته‌هایمان را تثبیت می‌کنیم و تجربیاتی را که در طول روز داشته ‌ایم بازیابی می‌کنیم.

بیایید فرصتی برای تجربه این تمرین‌ها در نظر بگیریم. با این کار به سمت سلامت ذهنی - که آرزوی همه ماست- حرکت خواهیم کرد. این کار به غنی‌تر شدن زندگی ما و اطرافیانی که در تعامل با ما هستند، کمک می‌کند.

منبع: ایسنا
دیدگاه ها