کد خبر: 149626
|
۱۳۹۶/۰۹/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

وزیر کشور آلمان:

۳ حمله تروریستی در سال ۲۰۱۷ در آلمان خنثی شد

توماس دمایزیر، وزیر کشور آلمان از خنثی شدن ۳ حمله تروریستی در آلمان در سال ۲۰۱۷ خبر داد.

۳ حمله تروریستی در سال ۲۰۱۷ در آلمان خنثی شد
کد خبر: 149626
|
۱۳۹۶/۰۹/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| از سال 2016 سازمان‌های امنیتی در آلمان 16 حمله تروریستی برنامه‌ریزی‌شده در کشورشان را خنثی کرده‌اند. این خبر را توماس دمایزیر، وزیر کشور آلمان در خبری اعلام کرده است. به گفته وی تنها در سال 2017 تا به حال 3 حمله تروریستی در این کشور خنثی شده است.

دمایزیر تصریح کرد که بدون شک این نتیجه کار خیلی خوب سازمان‌های ما و تعامل با سازمان‌های اطلاعاتی خارجی است.

وزیر کشور آلمان همچنین تاکید کرد که تحقیقات درباره حمله تروریستی سال گذشته به بازارچه کریسمسی در برلین همچنان ادامه دارد.

در 19 دسامبر سال 2016 انیس العامری تونسی با کامیونی به بازارچه کریسمسی در برلین حمله کرد که طی آن 12 نفر کشته و نزدیک به 100 نفر هم جروح شدند. امیری چند روز بعد ا این حادثه تروریستی در حال فرار در ایتالیا توسط پلیس این کشور هدف گلوله قرار گرفته و کشته شد.

وزیر کشور آلمان در آستانه سالگرد حمله تروریستی برلین همچنین به خطای مقامات و سازمان ها در ارتباط با این حادثه اعتراف کرد.

توماس دمایزیرهمچنین در بخش دیگری از این گفت و گو به مسئله پناهجویان پرداخته وگفت که تا پایان ماه نوامبر سال جاری میلادی حدود 173 هزار پناهجوی تازه وارد خاک آلمان شدند و این رقم تا پایان سال جاری در مجموع زیر 200 هزار نفر خواهد بود.

این رقم زیر مرز حداکثری است که حزب سوسیال مسیحی آلمان (CSU) ماه‌هاست، در ارتباط با پذیرش پناهجویان جدید خواستار آن شده و اخیرا درباره آن با حزب دموکرات مسیحی توافق کرده است.

در سال 2015 میلادی که اروپا با بحران آوارگان و پناهجویان روبرو شد، 890 هزار پناهجوی جدید وارد خاک آلمان شدند.

به گفته دولت آلمان این روند نزولی همچنان ادامه دارد.

وزیر کشور آلمان همچنین خواستار آن شده تا برای تسهیل در بازگرداندن پناجویانی که تقاضایشان رد شده، بازداشتگاه‌های موقت بیشتری برای این افراد دایر شود. همچنین قرار است، مراکزی ویژه جهت پناهجویان تازه‌وارد احداث گردد که آنان باید تا زمان رسیدگی به درخواست‌شان و مشخص شدن نتیجه تقاضا در آنجا به سر برند.

درخواست‌کنندگانی که پاسخ مثبت دریافت کرده‌اند، به نقاط مختلف آلمان منتقل خواهند شد.

منبع: تسنیم
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها