کد خبر: 151204
|
۱۳۹۶/۱۰/۰۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

اسپوتنیک به نقل از ژنرال سوری:

ارتش سوریه نقشه اسرائیل را برای کنترل بلندی‌های جولان خنثی کرد

ارتش عربی سوریه (SAA) با استفاده از ابزارهای دیپلماتیک و نظامی به پیشرفت‌های خود درمقابل تروریست‌ها ادامه می‌دهد. هیثم حسون، ژنرال ارتش سوریه اعلام کرد که نظامیان جبهه النصره در مذاکرات خود با ارتش سوریه توافق کرده‌‌اند که روستاهای موگر المیر و مزاریا بیت جین را در جنوب غربی سوریه رها کنند. با این اقدام نقشه اسرائیل برای کنترل این منطقه تضعیف می‌شود.

ارتش سوریه نقشه اسرائیل را برای کنترل بلندی‌های جولان خنثی کرد
کد خبر: 151204
|
۱۳۹۶/۱۰/۰۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| روز شنبه اتوبوس‌هایی به روستاهای موگر المیر و مزاریا بیت جین وارد شدند تا اعضای جبهه النصره را به استان‌های ادلب و درعا منتقل کنند. با این اقدام، دولت سوریه مناطق تحت سلطه خود را در جنوب غرب دمشق و نزدیکی بلندی‌های جولان گسترش داد.

به گزارش گروه‌ بین‌الملل اعتمادآنلاین ، به نقل از اسپوتنیک، ژنرال هیثم حسون، تحلیل‌گر مسائل استراتژیک نظامی ارتش سوریه (SAA) گفت، این اقدام آزادسازی بخش‌های جنوب غربی سوریه از تروریست‌ها را تسهیل خواهد کرد.

دولت محلی توانسته است با کمک میانجی‌ها برای پیوستن به فرایند مصالحه و برقراری آتش‌بس در این منطقه به توافق دست یابد. پیروزی‌های ارتش سوریه نیروهای دولتی را قادر ساخت تا کنترل بخش عمده‌ای از خاک این کشور را در دست بگیرند. این مسئله به دولت سوریه برای پیروزی در گفت‌وگوها کمک بسیاری کرد.

این ژنرال و تحلیل‌گر ارتش در ادامه افزود: اسرائیل تأمین اطلاعاتی تروریست‌ها را در مورد ارتش سوریه برعهده دارد. آن‌ها علاوه بر این گروه‌های تروریستی را با سلاح و پشتیبانی‌های نظامی کمک می کنند. به گفته این ژنرال سوری، به نظر نمی‌رسد که رژیم صهیونیستی تمایلی داشته باشد تا سیاست‌های خود در قبال این بخش از خاک سوریه را تغییر دهد.

بلندی‌های جولان موضوع اصلی اختلافات سوریه و رژیم اشغالگر قدس است. اشغال دو سوم بخش غربی بلندی‌های جولان به دست اسرائیل مانع اصلی امضای توافق صلح میان دو دولت بوده است. این منطقه مورد مناقشه در جنگ شش روزه 1967 تصرف شد.

به کانال تلگرام اعتمادآنلاین بپیوندید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها