عسگراولادی در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه آجیل وخشکبار:

۱۲ میلیون شغل دستاورد صنعت خشکبار

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین از ایجاد بیش از ۱۲ میلیون شغل در صنعت خشکبار ایران از تولید تا صادرات خبرداد.

۱۲ میلیون شغل دستاورد صنعت خشکبار
کد خبر: 151668
|
۱۳۹۶/۱۰/۱۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| اسدالله عسگراولادی در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه آجیل وخشکبار درجمع خبرنگاران با اشاره به صادرات 2 میلیون تنی محصولات خشکبار به 50 کشور جهان افزود: این صنعت بیشترین حجم صادرات غیر نفتی را پس از پتروشیمی به خود اختصاص داده است.

وی خرما را با حجم تولید 2 میلیون تن بیشترین خشکبار تولید شده در کشور دانست و گفت: 200 هزار تن از این حجم تولید صادر و مابقی در بازار داخلی مصرف می شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین پسته را در رتبه دوم تولید و صادرات خشکبار ایران اعلام کرد و ادامه داد: از 600 هزار تن پسته تولیدی در جهان بیش از 250 هزار تن سالانه در ایران تولید می شود که 160 هزار تن آن صادر می شود که در 9 ماهه اول امسال این حجم صادرات پسته به 175 هزار تن رسیده است و 70هزار تن مابقی آن نیز در ماه های آینده صادر خواهد شد.

عسگر اولادی با اشاره به اینکه رقم ارزآوری صادرات از محل خشکبار 1.5 میلیارد دلار است افزود: یک میلیاردو 100 میلیون دلار آن از صادرات پسته ،?100 میلیون دلار از خرما و مابقی به دیگر خشکبار ها اختصاص دارد.

وی چین را بزرگترین خریدار پسته ایران دانست و گفت: کشورهای خلیج فارس رتبه دوم ،? کشورهای اروپایی رتبه سوم و روسیه مقام چهارم را برای دریافت پسته ایران دارند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به اینکه سالانه نیم درصد پسته های صادراتی کشور به دلیل آفت سمی آفلوتوکسین به کشور بازگشت داده می شود افزود: این رقم در 3 سال آینده با برنامه ریزی های انجام شده به صفردرصد خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری صدا سیما
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها