کد خبر: 151683
|
۱۳۹۶/۱۰/۱۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

رنجبرزاده خبر داد:

برگزاری نشست ویژه هیات رئیسه مجلس با شهردار تهران و وزرای دولت/ بررسی راه های مقابله با زلزله در کشور

عضو هیات رییسه مجلس گفت: از شهردار تهران انتظار داریم طرح جامعی برای مقابله با زلزله کشور ارائه کند زیرا زلزله نه تنها تهران بلکه تمامی استان های کشور را تهدید می کند.

برگزاری نشست ویژه هیات رئیسه مجلس با شهردار تهران و وزرای دولت/ بررسی راه های مقابله با زلزله در کشور
کد خبر: 151683
|
۱۳۹۶/۱۰/۱۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| اکبر رنجبرزاده درباره اظهارات شهرداری تهران مبنی بر اینکه طرح مقابله با زلزله امروز به مجلس ارائه می شود، گفت: مجلس طی این دو هفته جلسه علنی نداشته و نمایندگان برای سرکشی به حوزه انتخابیه رفته اند بنابراین امکان ارائه طرح مذکور به مجلس وجود ندارد.

نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه یکی از مهمترین نیازهای کشور پرداختن به موضوع زلزله است، افزود: ایران کشوری زلزله خیز بوده و طی این مدت با وقوع زلزله های زیادی در کشور مواجه بودیم بنابراین نیاز است رسیدگی به این موضوع قانونمند شو د. او با بیان اینکه مدیریت صحیح حوادث غیرمترقبه به ویژه زلزله باید در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: طی هفته های گذشته موضوع زلزله در هیات رییسه مطرح شد که باید به پیشگیری و مدیریت زلزله توجه داشته باشیم و تدابیر ویژه ای در کشور اتخاذ شود تا ضعف مدیریتی رفع و به صورت منسجم و با حداقل آسیب بتوان زلزله را مدیریت کرد.

این نماینده در مجلس دهم، افزود: در این رابطه تمامی استان ها باید امکانات اولیه برای اسکان زلزله زده ها، درمانی و بهداشتی را پیش بینی و دپو کنند تا در زمان بحران برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان با مشکل مواجه نشوند.

نماینده اسدآباد در مجلس دهم با انتقاد از اینکه آنطور که باید و شاید به موضوع زلزله در کشور پرداخته نشده است، گفت: در نشست اخیر هیات رییسه مقرر شد رییس یا نواب رییس مجلس با شهردار تهران، وزیر کشور و هیات دولت جلسه ای با محوریت زلزله داشته باشند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از شهردار تهران انتظار داریم طرح جامعی برای مقابله با زلزله کشور به مجلس ارسال کند و تنها محدود به پایتخت نشود زیرا خطر زلزله تمامی استان های کشور را تهدید می کند.

منبع: خانه ملت
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها