کد خبر: 152024
|
۱۳۹۶/۱۰/۱۵ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

داغ شدن بازار برده‌داری کارگران آفریقایی در لیبی

ناآرامی‌هایی که در لیبی در جریان است موجب شده تا بازار استفاده از کارگران مهاجر آفریقایی که از آنها با پرداخت مزد ناچیز یا بدون پرداخت مزد بهره‌کشی ‌می‌شود، داغ شود.

داغ شدن بازار برده‌داری کارگران آفریقایی در لیبی
کد خبر: 152024
|
۱۳۹۶/۱۰/۱۵ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| ناآرامی‌هایی که در لیبی در جریان است، موجب شد تا بازار استفاده از کارگران مهاجر آفریقایی که از آنها با پرداخت مزد ناچیز یا بدون پرداخت مزد بهره‌کشی ‌می‌شود، داغ شود.

لیبی هم اکنون به بازار گسترده‌ای برای قاچاق انسان تبدیل شده است و بیشتر این کارگران بدون پرداخت مزد کار می‌کنند و در ازای ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار توسط قاچاقچیان انسان به فروش می‌رسند.

تعداد آنها از زمان بحران لیبی در سال ۲۰۱۳ به هزاران نفر می‌رسد که در مشاغل صنعتِ ساختمان و زمین‌های کشاورزی مشغول به کار هستند. سازمان‌های حقوق بشری بارها نسبت به شرایط که قاچاقچیان انسان به این کارگران تحمیل می‌کنند هشدار داده‌اند‌ و از حکومت‌های محلی که به صورت خودمختار مناطق مختلف این کشور را اداره می‌کنند خواسته‌اند که بازار برده فروشی را تعطیل کنند.

با پایه گزارش‌های منتشر‌شده توسط خبرگزاری رویترز قاچاقچیان، این کارگران را پیش از فروش، ماه‌ها در شرایط غیر بهداشتی محیط‌های زیرزمینی حبس می‌کنند تا زمانی که بتوانند آنها را به بالاترین قیمت به کارفرمایان بفروشند.

منبع: ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها