کد خبر: 152956
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۰ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

سازمان ملل پایان دوره انتقالی در لیبی را خواستار شد

معاون امور سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد پایان دوره انتقالی در لیبی و برگزاری انتخابات در این کشور تا پایان سال ۲۰۱۸ را خواستار شد.

سازمان ملل پایان دوره انتقالی در لیبی را خواستار شد
کد خبر: 152956
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۰ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| معاون امور سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد پایان دوره انتقالی در لیبی و برگزاری انتخابات در این کشور تا پایان سال ۲۰۱۸ را خواستار شد.

«جفری فلتمن» گفت: «هدف پایان دادن به این مرحله انتقالی از طریق روندی صلح آمیز با حضور تمام طرف ها و تشکیل دولتی برخاسته از اراده مردم لیبی است.»

فلتمن این سخنان را پس از دیدار با «فایز السراج» نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی که مورد حمایت جامعه بین المللی است، بیان کرد.

وی در این دیدار بر تعهد سازمان ملل برای حمایت از اجرای کامل روند سیاسی که در سپتامبر سال گذشته اعلام شد، تاکید کرد.
فلتمن با اذعان به اینکه مسیر طولانی در پیش است، گفت: «ما به خوبی می دانیم که انتخابات معتبر نیازمند تفاهم در زمینه توافقات سیاسی، پشتیبانی فنی، چارچوب قانونی که باید مشخص شود،‌ قوانین انتخاباتی و شرایط امنیتی است که باید همه اینها برای برگزاری انتخابات در سراسر لیبی فراهم شود.»

وی افزود: «سازمان ملل متحد به تلاش برای فراهم کردن شرایط سیاسی، امنیتی، فنی و قانونی برای برگزاری انتخابات ادامه می دهد.»

فلتمن همچنین اظهار داشت که توافق سیاسی بین گروه های لیبیایی در سال ۲۰۱۵ تنها چارچوب معتبر برای پایان دادن به دوره انتقالی است.

گفتنی است لیبی از زمان سقوط رژیم معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ به علت فعالیت‌های گروه‌های مسلح غیرقانونی، گروه‌های شبه نظامی و قبایل قدرتمند مسلح دستخوش آشوب ها و هرج و مرج شده و به پناهگاه گروه‌های افراط گرا تبدیل شده است.

منبع: مهر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها