کد خبر: 152962
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۰ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

ترامپ: آمریکا «به احتمال بسیار» در پیمان اقلیمی پاریس می‌ماند!

رئیس‌جمهور آمریکا از احتمالِ لغو تصمیم خود برای خروج این کشور از «پیمان تغییرات اقلیمی پاریس» خبر داد.

ترامپ: آمریکا «به احتمال بسیار» در پیمان اقلیمی پاریس می‌ماند!
کد خبر: 152962
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۰ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که وی ممکن است تصمیم خود برای خروج آمریکا از «پیمان تغییرات اقلیمی پاریس» را لغو کند.

ترامپ در یک کنفرانس خبری مشترک با «اِرنا سولبرگ» نخست وزیر نروژ، مخالفت‌های خود با این پیمان را بار دیگر تکرار کرد؛ اما خاطرنشان کرد که «تحت شرایط کنونی وی روند خروج از این پیمان را که در ماه ژوئن اعلام کرده بود، متوقف خواهد کرد».

وی درباره این توافق بین‌المللی که تمام کشورهای عضو سازمان ملل متحد از اعضای آن هستند؛ گفت: «من خواهم گفت که پیمان پاریس آنگونه که تدوین شد و آنگونه که ما امضاء کردیم، برای آمریکا بسیار ناعادلانه است. این [پیمان] جریمه‌های بزرگی را برای ما تعیین می کند. این [پیمان] کار و اقدام در چارچوب تجارت و کسب و کار را برای ما بسیار دشوار می سازد. این [پیمان] از ارزش دارائی‌های ما به میزان قابل توجهی کاست».

ترامپ بدون ارائه توضیح در خصوص آنچه که اتفاق افتاده یا دستخوش تغییر شده است، گفت: «ما احتمالاً می‌توانیم به این [پیمان] بازگردیم».

گفتنی است که دولت اوباما با امضای این پیمان وعده داد که میزان تولید گازهای گلخانه ای آمریکا را تا سال ۲۰۲۵، با ۲۶ درصد کاهش به ۲۸ درصد برساند.

شایان ذکر است که به رغم اعلام خروج آمریکا از پیمان پاریس در ژوئن سال گذشته، ترامپ از امکان بازگشت مجدد به این پیمان «تحت شرایطی منصفانه برای آمریکا، کسب و کارها، کارگران، مردم و مالیات دهندگان آمریکایی» سخن گفته بود.

منبع: مهر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها