کد خبر: 153080
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۱ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

خطر استفاده از داروهای حاوی کدئین و هیدروکودون برای کودکان

کارشناسان معتقدند برخی از سرفه‌های کودکان که نیاز به درمان دارند، از جمله آن‌هایی که در نتیجه عفونت‌های تنفسی به وجود آمده‌اند، خود به خود بهبود پیدا می‌کنند.

خطر استفاده از داروهای حاوی کدئین و هیدروکودون برای کودکان
کد خبر: 153080
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| اداره غذا و دارو روز پنج شنبه اعلام کرد کودکان و نوجوانان نباید داروهای سرماخوردگی حاوی کدئین و هیدروکودون را به علت خطرات جدی ایمنی مخدری، مصرف کنند.

به گزارش گروه ترجمه اعتمادآنلاین به نقل از واشنگتن پست، کارخانه‌های تولید کننده باید ممنوعیت استفاده از این محصولات را برای افراد زیر ۱۸ سال بر روی برچسب‌هایشان درج کنند. عوارض جانبی رایج شامل سردرد، سرگیجه و استفراغ و خطرات بزرگی مانند مشکلات تنفسی و حتی مرگ می‌شود.

اقدام روز پنج شنبه، هشدار قبلی از سوی آژانس در ماه آوریل، علیه استفاده از داروهای تجویزی حاوی کدئین و ترامادول برای کودکان زیر 12 سال را گسترش می‌دهد. مقامات در آن زمان ابراز نگرانی کردند که برخی از کودکان متابولیسم سریع دارند، در نتیجه، استفاده از این داروها می‌تواند باعث مشکلات تنفسی و یا مرگ شود.

کارشناسان معتقدند برخی از سرفه های کودکان که نیاز به درمان دارند، از جمله آن‌هایی که در نتیجه عفونت‌های تنفسی به وجود آمده‌اند، خود به خود بهبود پیدا می‌کنند.

اسکات گوتلیب،از اعضای اجرایی اداره غذا و دارو، کسی که مبارزه با مواد مخدر را به عنوان اولویت اصلی قرار داده است، روز پنج شنبه اعلام کرد که مقابله با مصرف غیر ضروری داروهای سرفه که حاوی کدئین یا هیدروکودون هستند در کودکان ضروری است. ما به والدین کمک می‌کنیم تا سرفه معمولی را بدون استفاده از مواد حاوی مواد مخدر، درمان کنند.

آژانس از والدین خواسته بود تا برچسب روی بطری‌های تجویزی را بخوانند. اگر دارو حاوی مخدر بود، با پزشک متخصص مراقبت از کودکشان در مورد یک داروی متفاوت و بدون مخدر صحبت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها