«شاهکار هنر دنیا»ی فرح اصولی به اروپا می‌رود

فرح اصولی درباره نمایشگاه جدیدی از آثارش با عنوان «شاهکار هنر دنیا» که قرار است در اروپا برگزار شود، توضیح داد.

«شاهکار هنر دنیا»ی فرح اصولی به اروپا می‌رود
کد خبر: 153130
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| فرح اصولی درباره نمایشگاه آثارش با عنوان «شاهکار هنر دنیا» گفت: نمایشگاه «شاهکار هنر دنیا» شامل ۲۱ تابلوی نقاشی است که عنوان این تابلوها بر اساس شعری از فروغ فرخزاد انتخاب شده است. طرح اولیه آنها را نیز از آثار نقاشان مطرح و شناخته شده دنیا برداشت کرده و به سبک کاری خودم در آورده‌ام. در حقیقت نقاشی‌های معروف دنیا را با تلفیقی از شرق و خاورمیانه طراحی کردم تا به نوعی به جنگ و خشونتی که در این منطقه وجود دارد، بپردازم.

وی افزود: قصد داشتم در این آثار به گروهک‌هایی مثل داعش که به اسم دین و مذهب مردم بی‌گناه را قتل عام می‌کنند، اشاره کنم. گروهک‌های تروریستی که با دست‌مایه قرار دادن دین توسط آنها شاهد جنایات زیادی در منطقه خاورمیانه و حملات تروریستی آنها در دنیا بوده‌ایم و من با زبان هنر و نقاشی تا حدودی به آنها پرداخته‌ام.

اصولی اظهار کرد: از آثار رامبراند، فراگونار، بوتیچلی، دلاکروا، لویی‌داوید و چند نقاش معروف دیگر در خلق این آثار استفاده شده است، زیرا مردم این آثار را می‌شناسند و وقتی مفهوم دیگری هم به آن اضافه شود معنا و مفهوم جدیدی خواهد داشت.

وی در پایان عنوان کرد: پیام این آثار در رابطه با جنگ و خشونت است و من خواستم با هنر و لطافت آن نوعی اعتراض به کشتارهای ناشی از جنگ و بی‌خانمان شدن افراد زیادی که در اثر جنگ خانه و خانواده خود را از دست می‌دهند، داشته باشم.

منبع: مهر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها