کد خبر: 153161
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۱ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

دادستان عمومی و انقلاب زنجان: مسوولان اجازه ندهند زخم‌های جامعه عفونی شوند

دادستان عمومی و انقلاب زنجان گفت: کشور دارای مشکلات زیادی در بخش‌های اقتصادی و بیکاری است که لازم است مسئولان تلاش جدی را در جهت حل این مشکلات داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان: مسوولان اجازه ندهند زخم‌های جامعه عفونی شوند
کد خبر: 153161
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام حسن مظفری در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: تا زمانی که بزرگان، جوانان و نوجوانان را با تاریخ آشنا نکنیم و مطالعه در حوزه تاریخ نداشته باشیم، در فراز و نشیب روزگار دچار مشکل می‌شویم. هر اندازه مطالعه و فهم ما از این علم زیاد باشد آینده روشنی پیش رو خواهیم داشت. خداوند در قرآن می‌فرمایند: «قبل از شما مردمانی بودند که سنت و روش‌هایی داشتند، شما سیر در تاریخ کنید و ببینید آن‌هایی که فسق و فجور می‌کردند به چه روزگاری مبتلا شدند» این سخن خداوند نشان از اهمیت مطالعه تاریخ دارد.

مظفری تصریح کرد: امام علی (ع) زمانی که از جنگ صفین بازگشتند، نامه‌ای تحت عنوان وصیت‌نامه به فرزندشان امام حسن مجتبی (ع) نوشتند که این وصیت‌نامه در نامه ۳۱ نهج‌البلاغه آمده است که لازم است همه برای یک بار هم که شده وصیت‌نامه امام علی (ع) را مطالعه کنند؛ چراکه با سخنانی که مولا (ع) در این نامه فرمودند، درس‌هایی مهم و انسان‌ساز بیان شده که باید همه این درس‌ها را فراگرفته و در زندگی جاری و ساری کنیم.

این مسئول یادآور شد: جوانان باید تاریخ ایران را در مقاطع مختلف مطالعه تا درک کنند که از چه مقطعی به حال رسیده‌ایم و پس از آن راجع به رخدادها به درستی قضاوت و داوری کنند؛ باید تاریخ شفاهی دوران پهلوی، انقلاب اسلامی، دوران دفاع‌مقدس را مطالعه کرد و در این عرصه ریش‌سفیدان نقش مهمی در ابلاغ این تاریخ بر عهده دارند.

مظفری یادآور شد: تاریخ ننگین پهلوی را که ارتشبد حسین فردوس در دو جلد نوشته شده، جوانان باید مطالعه کنند تا پی به جنایت‌های این رژیم ببرند.

وی افزود: فکر نکنیم که چنانچه به دولت به صورت آگاهانه و ناگاهانه کمک نکنیم کار خوبی کرده‌ایم، در این زمینه مقام معظم رهبری فرمایشاتی را با دولت‌مردان، مجلس شورای اسلامی و مردم داشتند که لازم است بدان‌ها توجه شود.

این مقام مسوول در ادامه گفت: متاسفانه دست‌های پشت پرده در حوزه قاچاق کالا اجازه حل مشکلات کشور در این زمینه را نمی‌دهند، ملت ایران همواره برای حفظ نظام از جان و مال خود در عرصه‌های مختلف گذشتند و باید امروز به مشکلات این مردم رسیدگی شود.

مظفری خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی و معضل بیکاری در جامعه بیداد می‌کند، جامعه دارای زخم‌هایی است که مسوولان نباید اجازه دهند این زخم‌ها عفونی شود و باید به مشکلات رسیدگی شود.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها